logo F1online.sk

Návrat starého Singapuru nechceme, zhodujú sa jazdci. Promotér reaguje

Singapur, Marina Bay Street Circuit, letecká, ilustračná
© Twitter/F1
Tomáš Masár
Tomáš Masár20. 9. 2023

Nový, pozmenený okruh v Singapure zožal poriadny úspech. Trať v juhoázijskom mestskom štáte bola po prestavbe zábavnejšia ako obvykle a o poznanie ľahšie sa na nej predbiehalo. Málokto však vie, že zmeny, ktoré boli v poradí na pätnástom podujatí sezóny vykonané, sú len dočasné. Po troch rokoch sa totižto vráti stará, kľukatejšia a v prvom rade nudnejšia verzia Marina Bay, na ktorú sa v minulosti ponosoval nejeden z jazdcov štartového poľa – a inak tomu nie je ani dnes. Piloti sú za zotrvanie novšieho variantu, no podstatné je, ako k požiadavke postaví promotér pretekov. Nuž, ako?

Marina Bay sa, za predpokladu, že dôjde k ukončeniu stavebných prác v časti okruhu, vráti k svojmu starému usporiadaniu v roku 2027. Piloti však väčšmi oceňujú usporiadanie toho nového bez sekvencie po sebe idúcich pomalých štyroch zákrut.

„Bola to zábava,“ povedal na margo nového okruhu v Singapure Fernando Alonso. „Myslím si, že došlo k zlepšeniu oproti minulosti. Súčasné usporiadanie je o niečo rýchlejšie a ľahšie sa v ňom dostanete do rytmu. Musím preto povedať, že s vykonanými zmenami som spokojný.“

Obdobne ako 42-ročný matador sa vyslovil o niečo mladší Valtteri Bottas. „Nazdávam sa, že súčasná trať vytvára aspoň o niečo viac príležitostí na predbiehanie a je o trochu rýchlejšia.“ Zhodne ako Španiel s Fínom to vidia aj ostatní piloti štartového poľa, ktorí po predpretekovom piatkovom brífingu jazdcov vydali jednohlasné stanovisko, že sú za zachovanie súčasného usporiadania okruhu Marina Bay.

Hlavné slovo však bude mať promotér, ktorý by v prípade nenavrátenia sa k starej verzii trate prišiel každoročne o nemalý balík peňazí. Na novom variante okruhu totiž absentuje jedna tribúna, ktorá obvykle pojme až 25-tisíc divákov, čo predstavuje približne 17% všetkých denných návštevníkov.

Čo s tým? Ako dospieť k riešeniu, vďaka ktorému bude, ako sa hovorí, „aj vlk sýty, aj ovca celá?“ Promotér podujatia Colin Sin naznačil, že by mohlo dôjsť ku kompromisu. Navrhuje, aby trať zas a znova obchádzala tribúnu Bay, ale skrz upravený a rýchlejší sled zákrut.

„Nevieme, ako dlho bude vláde trvať prestavba,“ poznamenal Sin pre Motorsport.com. „Stavebné práce by mohli trvať viac ako tri roky, momentálne sa odhaduje, že ich ukončeniu dôjde v roku 2028. Nevieme to však ešte s istotou.“

„Keď sa stavebné práce ukončia, príjmu sa také opatrenia, aby bola trať záživnejšia.“ O pretrvávajúcej absencii hlavnej tribúny však nemôže byť ani reč: „Má kapacitu 25-tisíc miest, bolo by to ako mať dieru vo vrecku,“ uzavrel Sin.