Norrisovi prekáža, že Verstappen vyviazol len s napomenutím: Mal dostať penalizáciu
Max Verstappen si v priebehu kvalifikácie na Veľkú cenu Singapuru počínal nedovolene hneď niekoľkokrát. Najprv v snahe vytvoriť si dostatočný priestor na trati zablokoval výjazd z boxovej uličky, aby onedlho nato pomalou jazdou pribrzdil a ohrozil Júkiho Cunodu. Dvojnásobný šampión mal za oba svoje prehrešky obdržať na základe nových pravidiel penalizáciu, no napokon vyviazol len s napomenutím, čo sa stretlo s nesúhlasným postojom zvyšku štartového roštu, špecificky Landa Norrisa.
Kým taký Júki Cunoda dostáva od riaditeľstva pretekov penalizácie ako na bežiacom páse, v prípade pretekárov bojujúcich o čelné pozície akoby pravidlá neplatili. „Nechcem sa vracať k Singapuru, ale ak mám byť úprimný, nazdávam sa, že som jediný, kto dostáva na pravidelnej báze tresty,“ vyslovil sa 23-ročný Japonec, podľa ktorého mal Verstappen za svoje sobotňajšie „vylomeniny“ bezpodmienečne vyfasovať penalizáciu.
„Je to však tak, ako to je. V Monze som sa o tom bavil s vedením FIA v snahe porozumieť tomu, ako k jednotlivým veciam pristupujú,“ prezradil jazdec AlphaTauri, ktorý bol v doterajšom priebehu ročníka dovedna vyšetrovaný až štrnásťkrát.
Ešte ťažšie srdce, než rodák zo Sagamihary, mal na úradujúceho lídra šampionátu Lando Norris. „Nechcem hovoriť príliš veľa, pretože tým vyvolám akurát tak polemiku,“ uviedol pre Motorsport.com pilot McLarenu. „Myslím si však, že blokovanie na trati by malo byť odmenené penalizáciou. Verstappen niekoho [konkrétne Cunodu, pozn. red.] zablokoval.“
„Nenesie za to zodpovednosť iba tím, ktorý dostal na konci dňa pokutu. Zodpovednosť by mal niesť rovnako tak aj jazdec, ktorý by mal v spätných zrkadlách sledovať, či za ním niekto nejde. Vo výjazdovom kole nemal na práci nič iné, než sledovať späťáky. Zdá sa však, že mnoho pretekárov s tým má problém.“
„Nazdávam sa, že za blokovanie súperov by mali padať oveľa prísnejšie tresty, keďže sa k tomu uchyľuje množstvo ľudí. Zničí to vaše kolo a vašu kvalifikáciu. Júkiho to stálo postup do Q3, pričom v Q1 bol na prvom mieste. Zdá sa, akoby tento problém nikoho dostatočne nezaujímal, a to aj napriek tomu, že k takýmto situáciám dochádza v aktuálnej sezóne pomerne často. Zablokovaný som bol niekoľkokrát aj ja, a to väčšinou zo strany tých istých tímov.“
Rovnaký postoj ako Norris s Cunodom zdieľajú aj Lewis Hamilton s Charlesom Leclercom. Piloti, ktorých pre zmenu Verstappen nezablokoval na trati, ale v boxoch, sa nazdávajú, že obdobné priestupky, akých sa dopustil Holanďan, by mala FIA trestať oveľa prísnejšie, ale predovšetkým vždy konzistentne.
„Bol som v boxovej uličke, keď tu zrazu všetci zastali. Nevidel som, čo sa deje vpredu,“ opísal Maxovo vyčínanie v boxoch sedemnásobný šampión. „S FIA spolupracujeme veľmi úzko a prijímame také nariadenia, aby sme boli vždy čo najviac konzistentní, aj keď sa prípad od prípadu vždy líši. Budeme v tom pokračovať aj naďalej,“ poznamenal víťaz dokopy viac než stých veľkých cien.
Leclerc dodal: „Verstappenov počin v boxovej uličke ma dosť prekvapil, pretože to v budúcnosti môže mať neblahé následky. Ako však už povedal Lewis, vždy sa treba v prvom rade o konkrétnej situácii pobaviť s FIA a pokúsiť sa im vysvetliť, aký máme pohľad na vec a zlepšiť sa. Som si istý, že o tom budeme diskutovať aj na zajtrajšom večernom brífingu.“
Zatiaľ čo na Verstappena sa po Singapure valí kritika zo všetkých strán, pretekár samotný si z výčitiek na svoju osobu ťažkú hlavu nerobí. „Každý jeden prípad je iný,“ vysvetlil čochvíľa trojnásobný majster sveta. „Jediné, čo môžem povedať o Singapure je, že som už vysvetlil, k čomu v aute vlastne došlo – za všetko mohli informácie, ktoré mi boli poskytnuté. Urobil som tak všetko, čo som len mohol. Je len na komisároch, aké prijali následne rozhodnutie,“ doplnil pretekár Red Bullu.