logo F1online.skF1online.sk

Leclerc dúfa, že Ferrari nadviaže na výkon zo Singapuru aj v Suzuke

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Tomáš Masár
Tomáš Masár20. 9. 2023

Ferrari po letnej prestávke poriadne pookrialo, a to predovšetkým zásluhou Carlosa Sainza. Španiel sa po zisku pole position a vydretého tretieho miesta v Taliansku zaskvel aj v Singapure, kde do pretekov po druhýkrát za sebou vyštartoval z prvej priečky, ktorú si však pre tentokrát udržal až do momentu, kým preťal šachovnicovú vlajku. Podľa Charlesa Leclerca, ktorý v Scuderii pomaličky prichádza o pomyselnú pozíciu tímovej jednotky, je to predzvesťou toho, že je celok z Maranella na vzostupe, keďže vraj Marina Bay Ferrari typologicky vôbec nemala sedieť.

Ferrari je po nie veľmi vydarenej prvej polovici ročníka na vzostupe. Tím so vzpínajúcim sa koňom na kapote prerušil pätnásť pretekov trvajúcu hegemóniu „červených býkov“ a naznačil, že výkon z Talianska a najmä Singapuru by nemusel byť len akýmsi krátkodobým vzplanutím.

Charles Leclerc, ktorý hral v oboch predošlých pre Ferrari úspešných podujatiach iba druhé husle, dúfa, že Scuderia ukáže po mestskom okruhu Marina Bay svoju silu aj na kľukatej Suzuke. „Dúfam, že na [predošlé] výkony nadviažeme aj v Suzuke,“ vyslovil sa pre médiá 25-ročný Monačan.

„Budem skutočne rád, ak sa nám to podarí, pretože v takom prípade to bude dobré znamenie smerom do budúcnosti. Ako som sa už v minulosti zmienil, v Zandvoorte sme si vyskúšali viacero vecí. V Monze sme si chceli potvrdiť, že veci, ktoré sme na aute pozmenili, fungujú, a to, že sme autu [dôkladne] porozumeli.“

„Po Monze sme aplikovali všetko, čo sme len mohli a zdá sa, že sme učinili veľký krok vpred. Napriek tomu, že sa nám v Singapure vždy historicky veľmi darilo, musíme počkať ešte jedny preteky, aby sme sa uistili, že sme sa skutočne konzistentne zlepšili, alebo či sa jednalo len o jednorázovú záležitosť.“

Ferrari bolo v doterajšej fáze sezóny nebezpečné predovšetkým na okruhoch s nízkou priľnavosťou, akým je napríklad belgické Spa či talianska Monza. Na tratiach s veľkým počtom vysokorýchlostných zákrut však bol monopost SF-23 nestabilný a tím z Maranella tak za súpermi poriadne zaostával. Dnes je už auto „červených“ o čosi vyrovnanejšie.

„Hneď od prvých pretekov sme si boli vedomí toho, že je naše auto pomerne nepredvídateľné,“ priznal Leclerc. „Kvôli tejto nepredvídateľnosti sme sa museli uchýliť k bezpečnému a rozumenému balansu a nemohli sme preto dovoliť, aby bolo auto vpredu príliš priľnavé.“

„Akonáhle bolo totiž auto pretáčavé, stratili sme priľnavosť a bolo ťažké ho ovládať. Nie je to samozrejme tak, že by bolo naše auto [vyložene] nedotáčavé, ale tak trochu ho musíte nedotáčavým urobiť, ak chcete, aby bolo predvídateľné – čo je trochu zložité,“ vysvetlil víťaz dovedna piatich veľkých cien.

Súvisiace články

Diskusia