FIA si sype popol na hlavu. Uznala, že Verstappena mala v Singapure potrestať
Nad niektorými verdiktmi komisárov z kvalifikácie na VC Singapuru zostával rozum stáť. Ak sa to stalo aj vám, vedzte, že chyba skutočne nebola na vašej strane, ale na strane FIA. Komisári v Suzuke priznali, že Verstappen nemal vyviaznuť tak ľahko.
Max Verstappen mal po singapurskej kvalifikácii dlhý rozhovor s komisármi. Tí ho vyšetrovali hneď v troch prípadoch. Vo veci blokovania Logana Sargeanta ho správne oslobodili, no za blokovanie Júkiho Cunodu mal prísť jasný trest. Aspoň sme si to mysleli na základe predchádzajúcich rozhodnutí.
Prísny trest však neprišiel a komisári siahli len po prostom napomenutí. Vysvetlili to tak, že inžinier Verstappena neinformoval o blížiacom sa Júkim Cunodovi, a tak časť viny pripísali stajni, za čo dostala pokutu 5000 eur. Keby sa však komisári zachovali podľa verdiktov z minulosti, absenciu vysielačkovej komunikácie od tímu k Verstappenovi by nebrali ako poľahčujúcu okolnosť.
Počas rozhovorov v mixzóne aj sám Holanďan naznačil, že s penalizáciou ráta. Viacero jazdcov z radov konkurencie sa následne nechalo počuť, že zmýšľanie komisárov im nedávalo logiku.
Na piatkovom stretnutí tímov v Suzuke došlo k rozuzleniu celého prípadu. Komisár Matteo Perini, ktorý v Singapure spolu s trojicou ďalších rozhodoval priamo o Verstappenovom prípade, uznal, že pri vynášaní rozsudku spravili chybu, píše Autosport.
V tomto prípade sa teda žiaden precedens nekoná. Podľa Periniho nie je ospravedlnením jazdca fakt, že mu tím o blížiacom sa monoposte neposkytol žiadne informácie, a tak mal Verstappen klesnúť o tri miesta z jedenásteho na štrnáste.
Na stretnutí sa rozoberal aj incident z boxovej uličky, v ktorej Max Verstappen veľmi dlho vyčkával. Za týmto rozhodnutím si komisári aj naďalej stoja, keďže súčasné pravidlá na takú situáciu vôbec nepomýšľajú. Medzinárodnej automobilovej federácii preto odporúčajú, aby na to pamätala pri aktualizácii pravidiel — stáť v boxoch by malo byť zakázané.