logo F1online.skF1online.sk

Mick Schumacher sa oboril na Steinera. Podľa Sawarda je za tým snaha o návrat do F1

Mick Schumacher
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 9. 2023

Aj keď je tohtoročné prestupové leto nesmierne pokojné, nemali by sme zavrhovať potenciálne prekvapenia. Po divokých vlaňajších prestupoch je tohtoročná „silly season“ omnoho pokojnejšia. Väčšina tímov nastúpi budúci rok s rovnakou jazdeckou zostavou, ale niektoré okienka ešte zostávajú otvorené.

Aj keď to možno bude znieť trochu zvláštne, najťažšiu pozíciu má v súčasnosti napriek svojim dobrým výkonom pilot Alfy Romeo Kuan-jü Čou. Ten má problémy vysvetliť novinárom prieťahy pri vyjednávaní o novej zmluve so Sauberom.

Tento tím obracia plachty smerom k roku 2026 a Audi je zrejme čoraz nervóznejšie, keďže výkonnosť a infraštruktúra stajne z Hinwilu sa nemôžu rovnať najlepším.

Renomovaný reportér Joe Saward pred pár týždňami rozvinul teóriu (keďže je prítomný na každej veľkej cene, všetky jeho informácie stoja na špekuláciách kolujúcich v padoku), podľa ktorej Sauber zaujímajú len peniaze. Vo Švajčiarsku vraj hľadajú „platiča“ a Čou vraj bol pre vedenie stajne v tomto smere sklamaním.

Saward sa vo svojom tradičnom blogu po Veľkej cene Talianska dotkol aj prestupového trhu, pričom prišiel s niekoľkými zaujímavosťami.

„Na jazdeckom trhu sa Mercedes a Haas rozhodli pokračovať so svojimi súčasnými jazdcami a Aston Martin neprekvapujúco pokračuje s Lancom Strollom. Toto sú zlé správy pre rezervného pilota stajne Felipeho Drugovicha, ktorý sedel v tomto roku na lavičke náhradníkov a dúfal, že dostane šancu. V budúcej sezóne už musí jazdiť a očakáva sa jeho prestup do Formuly E. Mal by však zostať rezervným pilotom Aston Martinu,“ napísal Saward.

„Drugovich bol spájaný so Sauberom, ale on nechce byť vnímaný ako platiaci pilot a nemá peniaze, ktoré požaduje švajčiarsky tím. Kuan-jü Čou odvádza veľmi slušnú prácu a v budúcom roku sa pravdepodobne ešte zlepší, ale tímu neplatí – preto je v ohrození.“

„Jedinou reálnou možnosťou je podľa mňa zohnať nejaké peniaze v Nemecku pre Micka Schumachera, keďže je jasné, že jeho jediná budúcnosť v Mercedese je byť usmiatou tvárou s veľkým menom v garáži tímu.“

„To zrejme vysvetľuje, prečo inak rezervovaný Mick poskytol rozhovor, v ktorom očierňoval Steinera. Prišlo mi to trochu netaktné. Schumacher by sa však mohol pozdávať Audi ako budúcemu majiteľovi, aj keď sa dá predpokladať, že táto spoločnosť bude chcieť po svojom vstupe do F1 v roku 2026 niekoho lepšieho. Sedačka v Sauberi je však Mickovou jedinou šancou v F1,“ dodal Saward.

Je možné, že spomínaný rozhovor, ktorý Schumacher poskytol pred časom pre nemecké médiá, nebol náhoda. Bolo to vôbec prvýkrát, čo sa Mick takto vyjadril na adresu svojho bývalého šéfa. Kým Günther Steiner sa v minulosti nijak neštítil svojho zverenca otvorene kritizovať – vo Formule 1 je niečo také absolútne výnimočné a určite nie v pozitívnom zmysle slova –, tak Schumacher zostával rezervovaný. Začiatkom septembra to však zmenil.

„Nebolo to optimálne. Každému sa stane nehoda. V Saudskej Arábii som bol rád, že som vyviazol z auta nezranený, ale niektorí ľudia začali hovoriť zbytočné veci a snažili sa celú záležitosť skomplikovať,“ povedal Schumacher, ktorý teraz ako rezervný jazdec nielen Mercedesu, ale aj McLarenu, vraj vidí, ako by to malo vyzerať.

„Teraz už vidím, ako by to malo byť. Počas mojich dvoch rokov v Haase som však nič také nevidel. Nemôžete od jazdca očakávať, že bude jazdiť na najvyššej úrovni, keď ho poriadne nepodporíte,“ sťažuje sa nemecký pretekár.

„Ľudia vám nikdy neprinesú kvety. Teraz už viem, že si ich skrátka musíte pozbierať sami. Dnes sa cítim viac ako pripravený opäť zaútočiť a ukázať, čo naozaj dokážem. Veľa ľudí nevie, čoho som schopný,” povedal Schumacher.

Súvisiace články

Diskusia