logo F1online.sk

Napriek odstúpeniu v zahrievacom kole si Cunoda z Monzy odnáša aj pozitíva

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár7. 9. 2023

Povedať, že si z pretekov odnášate pozitíva, hoci ste do nich ani len nevyštartovali, vyznieva tak trochu ako protirečenie si, no presne to zaznelo z úst Júkiho Cunodu. Japonec sa po solídnej kvalifikácii na Veľkú cenu Talianska chystal v zahrievacom kole zaujať jedenáste miesto na štarte, keď sa znenazdajky zo zadnej časti monopostu AT04 začal valiť dym ako po zvolení pápeža, čo malo za následok, že 23-ročný pilot do pretekov napokon nevyštartoval. V popretekových rozhovoroch by ste však na jeho tvári hľadali chmúry len márne. Cunoda sa väčšmi než na negatíva sústredil na pozitíva, konkrétne vyzdvihol konzistentné a postupne zlepšujúce sa pretekové tempo AlphaTauri.

Pred nájazdom do legendárnej Parabolicy sem-tam zadržíme dych, obzvlášť, keď sa do tejto legendárnej zákruty rinú dvaja pretekári koleso na koleso. V tomto roku však v poslednej zákrute okruhu v Monze k ničomu zásadnému nedošlo, akurát Júki Cunoda to odparkoval pre problémy s pohonnou jednotkou, respektíve prevodovkou v nájazde do nej – a to prosím pekne už v zahrievacom kole.

Z vypadnutia si však ktovieako ťažkú hlavu nerobil a v popretekových rozhovoroch pred novinármi pôsobil až atypicky stoickým dojmom – pritom jeho dočasný tímový kolega Liam Lawson takmer ukoristil bod za desiate miesto. Môžeme len špekulovať, kde by sa vo výsledkovej listine ocitol Cunoda, nebyť technickej poruchy. Predsa len, Júki má od Novozélanďana [zatiaľ] výkonnostne o čosi navrch.

„Najprv som započul zvuky vychádzajúce z prevodovky alebo motora,“ opísal okamihy, ktoré predchádzali odstaveniu monopostu, Cunoda. „Následne sa z motora a prevodovky vytratil všetok krútiaci moment. Ešte nevieme, čo bolo toho príčinou,“ prezradil rodák zo Sagamihary.

„Čoskoro sa na to poriadne pozrieme, je škoda, že k tomu došlo na pre nás domácej Veľkej cene [keďže AlphaTauri sídli v talianskej Faenze, pozn. red.]. Z hľadiska tempa sme na tom vyzerali byť od prvého voľného tréningu naozaj dobre, ale dopadlo to, ako to dopadlo.“

Hoci Japonec v prebiehajúcej sezóne nemá veľa dôvodov na úsmev, rozhodne nehádže flintu do žita. V Taliansku, kde Cunodu delilo od postupu do Q3 len trinásť tisícin sekundy, sa AlphaTauri prezentovalo v pomerne priaznivom svetle, čo je určite vzpruhou pred pretekmi v Singapure, ktoré sú na pláne už o týždeň.

„Z tohto týždňa si môžeme vziať množstvo pozitív,“ poznamenal pilot nesúci číslo 22. „Z hľadiska tempa sme boli aspoň v posledných troch pretekoch pomerne konzistentní. Aj keď sme sa trochu trápili, nasledujúci deň sme sa zakaždým vrátili o čosi silnejší. V tom spočíva naša sila – dokážeme dať auto dokopy a [maximalizovať] náš výkon v každých jedných pretekoch, takže pred Singapurom nemám obavy a teším sa naň,“ uzavrel Cunoda.

Súvisiace články