Réžii unikol kontroverzný súboj o posledný bod. Sargeant oň prišiel po kolízii s Bottasom
Réžii prenosu na Veľkej cene Talianska unikol súboj o posledný bod, ale vyčítať im to nemôžeme. V tom čase totiž prebiehali súboje „na život a na smrť“ medzi Sergiom Pérezom a pilotmi Ferrari, potom medzi pilotmi Ferrari a nakoniec aj boje Lewisa Hamiltona v postupe do najlepšej šestky. Súboj Valtteriho Bottasa s Loganom Sargeantom však zostal nenápadnou kapitolou nedeľných pretekov a teraz máme čas sa na ňu pozrieť.
Lewis Hamilton, Valtteri Bottas a Kevin Magnussen štartovali do Veľkej ceny Talianska na tvrdých pneumatikách, všetci ostatní zvolili stredne tvrdé. Ich cieľom bolo zostať na trati dlhšie a ťažiť z prípadného safety caru alebo rýchlejších pneumatík v závere pretekov.
Valtteri Bottas stál na štarte na štrnástom mieste, ktoré sa po poruche Júkiho Cunodu v podstate premenilo na trináste. Fínsky pretekár sa postupne prepracoval cez Nica Hülkenberga, Liama Lawsona a nemálo mu pomohol aj jeho bývalý tímový kolega Lewis Hamilton, ktorý mu nie naschvál odpratal z cesty aj Oscara Piastriho.
Deväť kôl pred koncom sa Bottas na stredne tvrdých pneumatikách doťahoval na Logana Sargeanta, ktorý zastavil už v trinástom kole a jeho hardy toho už mali plné zuby. Valtteri na amerického pretekára úspešne zaútočil do prvej zákruty, Sargeant sa pokúsil o trochu zúfalý protiútok do druhej šikany, ktorý skončil pomerne tvrdou zrážkou.
Sargeant bol na ceste za prvým bodom, ktorý potrebuje ako soľ, ale v tomto prípade to trochu prepískol a takmer vyradil z pretekov nielen seba, ale aj svojho súpera. Aj keď réžii incident unikol, komisárom nie. V prenose sme videli aspoň správu o päťsekundovej penalizácii pre amerického mladíka, ktorá bola dôsledkom práve tejto zrážky.
„Snažil som sa bojovať čo najtvrdšie v snahe udržať si desiate miesto,“ povedal Sargeant po pretekoch. „Vedel som, že keď ho dokážem udržať za sebou, je možné, že si zničí pneumatiky a bude v nevýhode.“
„Do zákruty sme šli bok po boku a obaja sme sa snažili brzdiť čo najneskôr. Zachytil som sa na jeho ľavej strane, došlo ku kontaktu a obaja sme skončili mimo trate. Nič vážne. Chcel som len bojovať čo najtvrdšie,“ dodal Logan.
Na otázku, či sa mu nepáčilo počínanie súpera, odpovedal jednoznačne: „Nie, to v žiadnom prípade. Bolo to len tvrdé pretekanie. Snažil som sa o svoj prvý bod a bola to moja chyba. Dal som do toho všetko.“
Bottas tak so šťastím vyviazol a nakoniec si dokráčal za bodom za desiate miesto, ktoré bolo po nenápadných pretekoch trochu šokujúce. Vzhľadom na úspešný koniec sa ani Valtteri nevyjadril na adresu súpera nijak dehonestujúco. Ktovie, čo by povedal, keby to preňho bola konečná.
„Došlo ku kontaktu v štvrtej zákrute. Bol som na vonkajšej strane, ale o niečo vpredu. Myslím, že prebrzdil a trafil ma do bočnice. Tuším, že on utrpel väčšie poškodenie než ja, takže všetko je v poriadku,“ povedal Bottas.
Fínsky pretekár nakoniec ukoristil senzačný bod. Jeho tím bojuje o siedme miesto Pohára konštruktérov, ale ďalší skvelý zárez Alexa Albona v Taliansku znamená, že šance súperov na toto umiestnenie sa výrazne stenčili. Alfa Romeo však stále má pred sebou trápiaci sa Haas s jedenástimi bodmi, stajňa z Hinwilu je na desiatich.
„Je pekné získať bod. Už je to nejaký čas, čo sa nám nejaký podarilo vybojovať. Aj keď je len jeden, stále sa počíta. Myslím si, že to boli čisté preteky z našej strany a dobrý deň pre nás. Podľa mňa sme v pretekoch mali o trochu lepšie tempo než v kvalifikácii, ale stále nič extra. Myslím si, že sa nám v pretekoch skrátka podarilo dokonalo trafiť stratégiu a všetko ostatné prebiehalo hladko. Mal som pred sebou čistý vzduch a vďaka tomu som sa dokázal vyhnúť problémom,“ povedal po pretekoch Bottas.