logo F1online.sk

Hugo Boss by sa mohol stať titulným sponzorom AlphaTauri, tvrdia médiá

Nyck de Vries, AlphaTauri zozadu, iskry
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 8. 2023

Predaj AlphaTauri, o ktorom sa špekulovalo začiatkom roka 2023, podľa všetkého nie je na stole. Zásadné zmeny štruktúry a riadenia stajne sú však reálne a tím sa v spolupráci s Red Bullom snaží všemožne vylepšiť svoju ekonomickú aj výkonnostnú situáciu. Jedným z riešení má byť aj toľkokrát avizovaný predaj mena stajne.

Projekt AlphaTauri, ktorý mal priniesť marketingové benefity odevnej značke Red Bullu, vraj skončil úspešne. Propagácia tejto spoločnosti však už nie je pre Red Bull prioritou. Oveľa dôležitejšie je v súčasnosti pomôcť stajni z Faenzy z mizérie. Vedenie Red Bullu v ostatných mesiacoch prijalo niekoľko opatrení, ktoré majú pomôcť AlphaTauri nahor.

Tím má nových šéfov. Peter Bayer sa stal generálnym riaditeľom a Laurent Mekies v roku 2024 nahradí Franza Tosta na poste šéfa stajne. Medzitým pokračuje sťahovanie technického oddelenia do anglického Bicesteru, jednak aby bolo bližšie materskému Red Bullu, ale hlavne bližšie k hlavnému zdroju pracovnej sily, ktorá sa koncentruje v Anglicku.

Najdôležitejšia otázka však zostávala nezodpovedaná. Kde nájde AlphaTauri dodatočné zdroje na vývoj auta a rozvoj tímu? Jednou z odpovedí je predaj názvu stajne, ktorý už pred časom avizoval Helmut Marko, a po Veľkej cene Belgicka sa v médiách objavil jeden vážny záujemca.

Viaceré zdroje, vrátane renomovaného portálu Motorsport.com, informujú o rokovaniach odevného gigantu Hugo Boss s Red Bullom o možnosti zmeniť názov stajne z Faenzy.

„Táto správa prichádza po tom, čo nové vedenie Red Bullu pod taktovkou Olivera Mintzlaffa odmietlo predaj stajne,“ píše Motorsport.com, pričom sa ešte skôr v médiách objavila správa o ponuke na rovnú miliardu za predaj stajne do rúk nového vlastníka.

„Zmena názvu v roku 2020 dostatočne zvýšila prestíž módnej značky AlphaTauri a ekonomicky ju opodstatnila. Tím plánuje v roku 2024 pristúpiť k zmene názvu. Podľa informácií talianskej edície portálu Motorsport.com vstúpila do rokovaní o lukratívnej sponzorskej dohode spoločnosť Hugo Boss, teda súčasný partner Aston Martinu a bývalý sponzor McLarenu,“ píše známy portál.

„Ak by sa podarilo uzavrieť zmluvu, tím by poniesol nový názov ‚Boss‘ alebo ‚Boss Orange‘, ako odkaz na módnu kolekciu značky,“ dodal Motorsport.com. Znamenalo by to teda, že sa nám na rošt vráti oranžové lakovanie? Naposledy sme túto farbu videli v roku 2017, keď dominovala na monopostoch McLarenu.

Hugo Boss má od roku 2021 nového generálneho riaditeľa – Daniela Griedera –, ktorý predtým pracoval pre spoločnosť Tommy Hilfiger. Tá je svojím napojením na Mercedes a Lewisa Hamiltona (netreba zabúdať, že k jej investorom patrí aj Lawrence Stroll) známa svojou vášňou pre F1.

Nový generálny riaditeľ AlphaTauri Peter Bayer už pre Motorsport.com potvrdil, že stajňa rokuje s viacerými záujemcami, ale „nemáme žiadne informácie, ktoré by sme mohli zverejniť.“

Veľmi podobne sa vyjadril aj odchádzajúci boss Franz Tost. „Uvidíme, čo prinesú rokovania v nasledujúcich mesiacoch. Diskutujeme s viacerými spoločnosťami. Našťastie, záujem je veľký,“ povedal Rakúšan.

Súčasný titulný sponzor stajne, poľská spoločnosť Orlen, je podľa Motorsport.com popri Hugo Boss ďalším záujemcom o prevzatie mena stajne.

Súvisiace články