Ricciardo veril, že bez kolízie v prvom kole by bojoval o body
Vitaj nazad, ironicky si mohol povedať Daniel Ricciardo, keď ho hneď po štarte zozadu nabral Kuan-jü Čou. Incident z prvého kola celkom zmenil jeho nedeľu. Austrálčan verí, že keby k nehode nedošlo, mohol sa rovno pokúsiť získať svoje prvé body v aktuálnej sezóne.
Daniel Ricciardo stál na štarte na trinástej priečke ďaleko za Kuan-jü Čouom, ktorý ho napokon takmer vyradil z pretekov. Alfa Romeo sa však z miesta odliepala len veľmi lenivo. Rozhodený Číňan pri brzdení zazmätkoval a vrazil do monopostu AlphaTauri, ktorý reťazovo poslal “do večných lovísk” oba Alpiny.
“To bolo privítanie!” komentoval nehodu Daniel Ricciardo. “Bol som sklamaný, že hneď od štartu som bol mimo svojej pozície. Akonáhle som pocítil náraz, tak som vedel, že pôjdem v podstate až na chvost štartového poľa. Bol som sklamaný, no hneď som sa začal modliť, aby som nemal poškodené auto. Potreboval som odjazdiť tieto preteky, potreboval som sa naučiť viac o aute. Pre mňa to bolo dôležité aj z kondičného hľadiska, či zvládnem odjazdiť celú dĺžku pretekov.”
Kondícia nakoniec staronovému pilotovi v juniorskom tíme Red Bullu nerobila problém. “V skutočnosti som sa cítil lepšie, než som čakal. Myslel som si, že v polovici pretekov, okolo toho 30. alebo 35. kola to začnem cítiť. Spomínam si však, keď som zbadal, že som v 35. kole a povedal som si, veď už som v polovici! Bolo to povzbudzujúce. Mal som len pocit, že som v aute nemal dostatok vody.”
Ricciardo nakoniec nemal veľké problémy ani s monopostom, ktorý náraz celkom dobre ustál. “Na konci som si ho obzrel. Difúzor bol vzadu trochu poškodený, ale tím povedal, že všetko bolo v podstate OK. Kiežby som mohol povedať, že som mohol byť o sekundu na kolo rýchlejší, ale auto bolo viac-menej v poriadku.”
V mixzóne poznamenal, že v aute sa cítil fajn. AlphaTauri AT04 je vraj celkom dobre vyvážený monopost, len mu v porovnaní s top tímami chýba prítlak.
Škrt cez rozpočet mu spravil v podstate len prepad na chvost. S tímom sa ešte pokúsili niečo strategicky vymyslieť a napríklad druhý stint na tvrdých pneumatikách skrátili na deväť kôl, ale do elitnej desiatky ho to nevystrelilo.
“Keby sme zostali vpredu a na štarte si udržali našu pozíciu, verím, že by sme skutočne mohli bojovať o body,” zamyslel sa Ricciardo a následne ozrejmil pomerne zvláštnu taktiku, keď na tvrdej zmesi zajazdil kratučký stint.
Rodák z Perthu začal úsekom po štarte. “Akosi som sa zasekol vo vláčiku za Sargeantom a niekým ďalším. Vedel som, že v turbulentnom vzduchu sa na tomto okruhu aj v nových autách ťažko jazdí za niekým iným. Oni zastavili dosť skoro a akonáhle odišli, pocítil som, že sa mi do pneumatík vracia grip. Na voľnej trati to bolo lepšie.”
Ricciardo prvýkrát prezul v 18. kole, teda o päť kôl neskôr ako Sargeant. “Zastavili sme relatívne skoro. Ocitli sme sa v premávke, nuž som vtedy žiadal, aby ma dostali na voľnú trať, nech už budeme robiť čokoľvek. Predbieha sa tu ťažko a nám trochu chýbala maximálka, takže sme sa len usilovali staviť na optimálnu stratégiu.”
Aj keď z toho nakoniec neboli body, na voľnej trati sa toho veľa naučil o správaní monopostu. “Ešte stále mám veľa nezodpovedaných otázok, takže bolo fajn, že som mal rýchlosť, že som jazdil na čistom vzduchu, že som spravil pár chýb a poučil sa z nich, že som zistil, čo monopostu vyhovuje a čo nie. Veľa som sa toho naučil.”
“Odhliadnuc od prvého kola a prvej zákruty som mal dobrý deň,” uzavrel Ricciardo.
Júki Cunoda ťahal v internom súboji za kratší koniec. Po štarte na mäkkej zmesi síce získal šesť priečok a už na konci prvého kola bol jedenásty, no pomalá zastávka v boxoch zmazala celé jeho snaženie. Do cieľa dorazil pätnásty zaseknutý za Nicom Hülkenbergom.
“Všetko bolo frustrujúce, tento týždeň bolo všetko frustrujúce,” povzdychol si sklamaný Júki Cunoda. “Pravdupovediac nevidím jediné pozitívum, takže je to dosť sklamanie. Mal som dobrú rýchlosť, ale nedokázali sme dať dokopy všetky kúsky skladačky.” Nedeľu označil za “stratu času”.