logo F1online.skF1online.sk

Ďalší klinec do rakvy AlphaTauri: Vylepšenia nefungujú, hovorí Cunoda

Júki Cunoda
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 7. 2023

Ak to pôjde takto ďalej, čaká Scuderiu AlphaTauri najhoršia sezóna od roku 2009, keď vtedy ešte Toro Rosso skončilo s ôsmimi bodmi na poslednom desiatom mieste v Pohári konštruktérov. V tom čase však platil starý bodovací systém, keď bodovala len najlepšia osmička. Po rokoch je stajňa opäť na dne celkového hodnotenia a ani vylepšenia nasadené v Silverstone jej nepomohli urobiť krok vpred.

Kým McLaren šmahom ruky poskočil do boja medzi najlepšími, AlphaTauri sa, podľa slov pilota stajne Júkiho Cunodu, zosunulo ešte nižšie. Inžinieri oznámili FIA pred podujatím na Silverstone vykonanie až ôsmich zmien, vrátane upravenej karosérie, podlahy a difúzora.

Nádeje AlphaTauri na výrazný pokrok však tleli prikrátko, keď v kvalifikácii sa lúčili obaja piloti už v Q1. Cunoda tak mohol len smutne konštatovať, že zmeny nefungovali podľa očakávaní.

„Zatiaľ nevidíme žiadne výsledky a náznaky veľkého zlepšenia,“ pokrčil plecami po skončení kvalifikácie.

Podľa Cunodu bolo niekoľko zmien citeľných z kokpitu, ale tím od týchto úprav čakal aj zlepšenie v niektorých oblastiach, ktoré sa skrátka nedostavili. „Zatiaľ to nevyzerá najlepšie a výsledky nateraz nie sú dobré,“ povedal Japonec.

„Určite sme v niektorých oblastiach spozorovali nejaké zisky, ale v ďalších nedošlo k očakávanému zlepšeniu,“ dodal Cunoda.

Hrôzu však zaháňa hlavný pretekový inžinier stajne Jonathan Eddolls, podľa ktorého nie je dôvod na paniku a slabý výsledok je podľa jeho slov skôr dôsledkom nesprávneho nastavenia, nie nesprávnych vylepšení.

„Analýzy ukázali, že vylepšenia v skutočnosti fungovali celkom dobre,“ protirečí svojmu jazdcovi Eddolls, čím len prehlbuje pochybnosti sprevádzajúce tento tím v ostatných mesiacoch. „V druhom tréningu sme vykonali dodatočné zmeny, ale dá sa povedať, že sme sa ani s jedným autom netrafili do správneho okna pre kvalifikačné simulácie na mäkkých pneumatikách.“

„Vysoké teploty asfaltu ešte zhoršili prehrievanie predných pneumatík, čo vyústilo do nedostatku priľnavosti na prednej náprave. Myslíme si teda, že s lepším vyvážením sa dostavia aj lepšie časy,“ sľúbil Eddolls.

Súvisiace články

Diskusia