logo F1online.sk

AlphaTauri: Naše auto to de Vriesovi neuľahčuje

Nyck de Vries
© Getty Images/RB Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár6. 7. 2023

Na Nycka de Vriesa sa valí kritika zo všetkých strán. Holanďan dosiaľ predvádza podpriemerné výkony a pokiaľ sa v blízkej budúcnosti výrazne nezlepší, už onedlho môže dať Formule 1 zbohom. Šéf traťového inžinierstva AlphaTauri však hovorí, že za nezdary 28-ročného pretekára je čiastočne zodpovedný aj samotný tím. Na monopost AT04 je totiž vraj nesmierne náročné sa adaptovať, a aj preto de Vries zatiaľ zaostáva za očakávaniami.

Nyckovi de Vriesovi stačilo len niekoľko pretekov na to, aby sa začalo hovoriť o jeho nahradení. Na Holanďanovi si najprv zgustol Helmut Marko, ktorému dali následne (nepriamo) za pravdu aj Franz Tost a Christian Horner.

Zdá sa, že šampión Formuly 2 z roku 2019 má len veľmi málo spojencov, ktorí by mu kryli chrbát. Jedným z nich je Jonathan Eddolls, šéf traťového inžinierstva AlphaTauri.

„Pre nováčika nebolo ľahké zvyknúť si na náš monopost,“ vyslovil 42-ročný Brit. „Nepovedal by som síce, že Nyck s autom nejako obzvlášť bojuje, ale určite mal na niektorých tratiach problém nájsť to správne nastavenie.“

Navzdory tomu, že sa de Vries zatiaľ nedokáže vyrovnať tímovému kolegovi Júkimu Cunodovi, Eddolls hovorí, že pretekár s číslom 21 je nesmierne zručný po technickej stránke a má skvelú spätnú väzbu.

„Jednou z Nyckových silných stránok je jeho spätná väzba,“ poznamenal. „Samozrejme, svojím spôsobom je nováčik, ale má už množstvo skúseností z iných sérií. Myslím si, že po technickej stránke je na tom veľmi dobre. Skutočne rozumie tomu, ako auto funguje.“

Franz Tost naznačil, že európske podujatia, ktoré nováčikovia dobre poznajú, im pomôžu lepšie sa etablovať. De Vries si však tým taký istý nie je. „Pravdupovediac, som v tom neutrálny,“ povedal. „Dúfam, že budem dostatočne rýchly. Uvedomujem si, že doterajšie výsledky nie sú dostatočne uspokojivé, a to ani pre mňa. Snažíme sa však odvádzať najlepšiu prácu, akú len vieme.“

AlphaTauri je momentálne z hľadiska bodov najhorším celkom na štartovom poli. V Silverstone však predstaví aktualizáciu, vďaka ktorej bude monopost AT04 na trati o čosi stabilnejší.

„Stabilita monopostu je oblasť, na ktorej sme pracovali. Vylepšili sme ju, ale ak mám byť úprimný, stále je to slabota. Balík, ktorý predstavíme na ďalšom podujatí, je pravdepodobne jedným z prvých, ktorý sa začne týmto problémom celostne zaoberať.“

„Následne prídeme v neskoršej časti sezóny s ďalšími novinkami. Zamierame sa na aerodynamiku a zmeníme smer, akým sa vyvíja. Kým sa však tieto zmeny odzrkadlia na aute, chvíľu to potrvá,“ doplnil Eddolls.

Súvisiace články