logo F1online.skF1online.sk

Tost: Tím zmení názov, ale k menu Toro Rosso sa nevrátime

Scuderia AlphaTauri, ilustračné
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala2. 7. 2023

Ako sme vás informovali v priebehu uplynulého týždňa, AlphaTauri už čoskoro čakajú veľké zmeny. Materský Red Bull chce dotiahnuť spoluprácu svojich tímov úplne na maximum, čo má započať novú éru stajne z Faenzy. A k novej ére prirodzene patrí aj nové meno. Úplne nové, podotýka Franz Tost.

Sesterský tím Red Bullu už od sezóny 2020 pôsobí pod názvom AlphaTauri, no zmluva sa chýli ku koncu a pri finančných problémoch odevnej značky — ktorá, mimochodom, takisto patrí Red Bullu — nemajú veľkú chuť túto spoluprácu predlžovať. Helmut Marko preto vyzradil, že na stole je rebranding celej stajne.

V hre by tak mohol byť návrat aj k tradičnému menu Scuderia Toro Rosso, no Franz Tost to odmieta. “To si nemyslím. Existuje aj iná možnosť, z ktorej by sa dalo vyžmýkať viac peňazí.”

Šéf tímu neprezradil, či nové meno bude generické a k nemu sa pripojí meno sponzora, ako to má napríklad Oracle Red Bull Racing, alebo po vzore Sauberu, ktorý sa po spečatení dohody s automobilkou premenoval na Alfu Romeo.

Tost naznačil, že ani jedna možnosť nie je vylúčená, no hovoril hlavne o sponzoroch. “V prvom rade treba povedať, že všetky tímy v tomto období rokujú so sponzormi. Samozrejme, aj my vedieme rokovania, a post titulného sponzora je veľmi atraktívny. V nasledujúcich mesiacoch uvidíme, čo prinesú tieto rokovania.”

“V súčasnosti sa však bavíme s viacerými spoločnosťami. Našťastie je o Scuderiu AlphaTauri veľký záujem. Zatiaľ nič nie je potvrdené, nič nie je podpísané, a počas najbližších dní sa nič také ani nestane. Myslím si, že nám pár mesiacov potrvá, kým všetko uzavrieme,” odhadol dĺžku celého procesu.

Tostove vyjadrenia navodzujú dojem, že najradšej by k celej veci pristúpil pragmaticky a skutočne sa koncentroval na to, ako “z toho vyžmýkať viac peňazí”. Nový výkonný riaditeľ AlphaTauri Peter Bayer však tvrdí, že dôležitá bude preňho jasná identita stajne. To sa nerobí úplne ľahko, ak bude názov tímu odvodený od sponzora.

“Helmut tým pravdepodobne narážal na fakt, že interne o tom vedieme diskusiu,” pripomenul slová športového poradcu Red Bullu Peter Bayer. “Ako by sme mohli vytvoriť jasnú identitu tímu, ktorá nebude taká závislá na titulnom sponzorovi, ktorá nám umožní kontinuitu a dá nám pevný základ namiesto toho, aby sme zmenili meno z Toro Rosso na AlphaTauri a podobne? Presne o tom debatujeme a myslím, že na toto narážal aj Helmut.”

“Sme uprostred súťaže, ktorá sa neodohráva len na trati. Súťažíme aj o sponzorov, médiá, záujem fanúšikov, skrátka o všetko. Preto potrebujete, aby ľudia vedeli, čo predstavujete,” pokračoval bývalý funkcionár FIA. “Súčasťou rebrandingu, nastavenia si istých hodnôt a portfólia stajne sú aj rokovania s niekoľkými sponzormi.”

“Týmto sponzorom ponúkame a diskutujeme s nimi o možnosti zaujať post titulného partnerstva. Žiaľ, sme viazaní zmluvami o mlčanlivosti, takže vám nemôžem poskytnúť bližšie detaily. Ale áno, s partnermi aktívne rokujeme o titulnom partnerstve,” potvrdil možnosť, že v prípade úspechu by sa meno sponzora predsa len malo objaviť aj v oficiálnej prihláške tímu do sezóny 2024, aj keď azda len v doplnkovej pozícii.

“Do konca roka máme dohodu s AlphaTauri, ktorá je platná a funkčná, a sme na ňu pyšní. Ale táto dohoda sa chýli ku koncu a tak s ostatnými rokujeme o tom, čo ďalej,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia