logo F1online.sk

AlphaTauri opäť zmení meno. Red Bull si vraj miesto de Vriesa vyhliadol eso z IndyCar

Nyck de Vries, AlphaTauri zozadu
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 6. 2023

Aktuálne posledný tím celkového hodnotenia si prejde sériou veľkých zmien. Už vieme, že vedenie nad stajňou z Faenzy prevezmú Laurent Mekies a Peter Bayer; takisto vieme, že jej aerodynamické oddelenie sa postupne presúva do anglického Bicesteru. Helmut Marko teraz potvrdil zmenu názvu stajne a šušká sa aj o mene nového pilota.

Budúcoročné AlphaTauri bude iné než ho poznáme dnes. Čoskoro možno nebudeme hovoriť o talianskom tíme a určite nebudeme hovoriť o AlphaTauri. Poradca Red Bullu Helmut Marko najnovšie médiám priznal, že stajňa po štyroch rokoch opäť zmení meno.

„AlphaTauri bude mať v roku 2024 nových šéfov Laurenta Mekiesa a Petra Bayera. Tím bude mať nových sponzorov a bude niesť iné meno. Smerovanie je jasne stanovené: nasledovať Red Bull do takej miery, ako to len dovoľujú pravidlá. Pokúšať sa postaviť vlastné auto je nesprávna cesta,“ prehlásil Helmut Marko pre rakúsky denník Kleine Zeitung.

Špekulácie o výmene Nycka de Vriesa nie sú ničím novým. V priebehu posledných týždňov sa objavilo viacero kandidátov na jeho nahradenie – najčastejšie sa skloňujú Liam Lawson a Daniel Ricciardo. Ešte vlani však bol prvou voľbou Helmuta Marka a Red Bullu americký pretekár Colton Herta. Ten však nemal dostatok bodov na zisk superlicencie, a tak 80-ročný Rakúšan siahol po Nyckovi de Vriesovi.

S výkonmi holandského pretekára však nepanuje ani mierna spokojnosť a Marko to na verejnosti nijak neskrýva.

„Napriek niekoľkým nešťastným výsledkom a penalizáciám má Júki veľmi dobrú sezónu. Najdôležitejšie sú však výkony a tie sú na požadovanej úrovni,“ povedal Marko. „S Nyckom de Vriesom však nie sme spokojní a pozorne sa tým zaoberáme.“

V zákulisí sa medzitým naplno rokuje a v posledných dňoch sa objavili nové špekulácie – trochu netradične prišli z Ameriky. Tam čelí veľmi zložitej kontraktuálnej situácii istý Álex Palou. Jeho sporu so stajňou Chip Ganassi Racing (napriek platnej opcii podpísal nový kontrakt s McLarenom a celú záležitosť napokon museli riešiť americké súdy) a väzbami na McLaren sa teraz nebudeme zaoberať.

Radšej vyzdvihneme jeho úspechy. Španielsky pretekár získal v roku 2021 titul v americkej sérii IndyCar, vlani skončil celkovo piaty, a v tomto roku má našliapnuté za ďalším titulom, keď si v polovici sezóny drží komfortný náskok na čele šampionátu.

Podľa amerického Indy Star dal Palou všetkým záujemcom v IndyCar jasne najavo, že jeho prioritou je F1 a v budúcom roku chce jazdiť v najvyššej motoristickej triede. Jeho zástupcovia vraj kontaktovali všetky tímy a ponúkajú služby španielskeho pretekára, ktorý v Amerike patrí medzi superhviezdy.

„Palouov tím Monaco Increase Management vyvíja maximálne úsilie, aby sa pokúsil nájsť 26-ročnému Španielovi sedačku vo Formule 1 v sezóne 2024,“ uvádza Indy Star, podľa ktorého sú Álexovi manažéri vo svojej snahe úspešní a majú rozpracovaných niekoľko zaujímavých ponúk.

Hovoríme tu o 26-ročnom pretekárovi (teda o dva roky mladšom než de Vries), ktorý nikdy nemal silných sponzorov alebo potrebnú podporu, aby sa do F1 vyšplhal „tradičnou“ cestou. Jeho úspechy v americkej sérii IndyCar, ktorá patrí k najnáročnejším na svete, však rozhodne stoja za zmienku.

Súvisiace články