logo F1online.skF1online.sk

Ferrari predstaví v Barcelone verziu 2.0 svojho monopostu, píšu médiá

Ferrari SF24 – technika
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 6. 2024

Taliansky portál Formu1a.uno prezradil po víkende v Kanade, že vo Ferrari sa pracuje na doraz s cieľom predstaviť vylepšenú verziu monopostu SF-24 už počas víkendu v Španielsku. Scuderia nasadila prvý veľký balík vylepšení v Imole. Ten mal priniesť zlepšenie v každej oblasti, ale neriešil slabiny monopostu. Tie mal zahnať až balík pripravovaný do Silverstone. Podľa talianskych médií sa však plány zmenili.

Ferrari posunie nasadenie niektorých komponentov už do Barcelony. Portál Formu1a.uno, ktorý si v ostatných rokoch získal skvelú povesť, informoval po Veľkej cene Kanady, že v Maranelle majú v úmysle nasadiť novú podlahu už v Španielsku. To si vyžiadalo veľké úsilie od zamestnancov na výrobnej linke, ale podľa menovaného zdroja bol tím úspešný pri svojej snahe.

„Barcelona prichádza v správnom čase, aby určila rozloženie síl medzi najlepšími tímami. Red Bull, Ferrari a McLaren už vyhrali aspoň jedny preteky, Mercedes mohol vyhrať v Montreale, nebyť Russellových chýb. Nastal však čas, aby sme vyhodnotili výkonnosť jednotlivých monopostov v rovnomernejších podmienkach,“ píše Formu1a.uno.

Na minuloročnú Veľkú cenu Španielska prinieslo Ferrari dlho očakávaný veľký balík vylepšení. Tím sa zbavil starého konceptu, s ktorým zbieral také úspechy na začiatku roka 2022, a vydal sa na cestu, ktorú nastolil Red Bull. Monopost sa v druhej polovici sezóny zlepšoval a v úvode ročníka 2024 vyhral dve veľké ceny.

„Problémy sa nepodarilo vyriešiť rýchlo, ale práca s tohtoročným SF-24 sa vyplatila z pohľadu konzistencie a potenciálu. Na predsezónnych testoch sa odhalili niektoré slabiny, ktoré sa v niektorých prípadoch podarilo zvládnuť lepšie, v iných (v Číne či Kanade) sa nepodarilo nájsť dobrý kompromis. Či už ide o pneumatiky, alebo nastavenie, monopost sa trápi na mäkkých gumách a funguje na tvrdých. V Španielsku by sa však SF-24 mal vrátiť k svojmu plnému potenciálu,“ píše taliansky portál a jeho reportér Giuliano Duchessa.

Aby sa to podarilo, tím vraj privezie druhý balík aerodynamických vylepšení, ktorého nasadenie sa značne uskorilo. V Maranelle vraj bojujú s časom, ale v tomto boji vyhrávajú. „Cieľom je priviezť novú podlahu, ktorá vylepší výkonnosť v pomalých zákrutách,“ píše Formu1a.uno.

Je to trochu zvláštne, pretože pri pohľade na preteky v Monaku sa nezdá, že by sa Ferrari potrebovalo zlepšiť v pomalých zákrutách. Dôležité však je, že podľa talianskeho portálu dostanú nové diely obaja piloti a nebude to len podlaha. „Okrem toho by sme mali vidieť zmeny v zadnej časti karosérie a zmeny niektorých deflektorov,“ píše Formu1a.uno.

Tento balík by podľa talianskeho portálu mal byť odpoveďou na McLaren a snahou odraziť Mercedes v prebiehajúcej vývojovej vojne. „Ak bude fungovať, cieľom je zlepšiť aerodynamickú efektivitu a prítlak v snahe neuvoľniť tlak na Red Bull, ak nie rovno poraziť Verstappena,” píšu v Taliansku.

Nuž, ako to už býva, Barcelona bude dobrým lakmusovým papierikom na porovnanie výkonnosti jednotlivých monopostov.

Súvisiace články

Diskusia