logo F1online.sk

Ak to bola niečia chyba, tak skôr Cunodova, vyhlásil Komacu

Nehoda Kevina Magnussen a Júkiho Cunodu
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubala23. 4. 2024

Júki Cunoda v nedeľu nevidel šachovnicovú vlajku po tom, čo ho z pretekov vyradil Kevin Magnussen. Komisári ho za to potrestali, ale podľa tímu neprávom. Šéf stajne Ajao Komacu sa pokúsil vysvetliť, prečo to bol pretekový incident a prečo mal na ňom Cunoda aspoň 50-percentný podiel viny.

Po prvom reštarte to bolo v hĺbke poľa napäté. Kevin Magnussen sa v šiestej zákrute pokúsil predbehnúť Júkiho Cunodu, ktorý bol trochu široký a na vnútrajšku nechával miesto. Dánsky pretekár to využil, no na výjazde dostal menší pretáčavý šmyk a následne monopost Racing Bulls zostrelil.

“Kevin Magnussen! Tak to bolo vážne smiešne. Toto nebolo dobré, to bolo také agresívne a zbytočné,” vyčítal Dánovi spolukomentátor Sky Nico Rosberg, keď réžia pustila opakované zábery z nehody. “Júki nemohol nič spraviť. Nechal tam plno miesta. Cunoda s tým nič nemohol urobiť.”

Podobný pohľad ako Rosberg zvolili aj komisári, ktorí rozhodli, že “väčšinový podiel viny” nesie Magnussen. Jeho šéf to však videl inak a penalizáciu považuje za príliš prísnu. V skutočnosti šlo o pretekový incident, argumentuje.

“Nemyslím si, že [trest] je oprávnený. Myslím si, že šlo o pretekový incident,” cituje šéfa Haasu Ajaa Komaca motorsport.com. “Nevytlačil Cunodu z trate. Vrútil sa na vnútrajšok šiestej zákruty, trafil apex, Cunoda bol široký a nechal tam priestor. Potom sa Cunoda postupne vracal späť.”

Japonec sa “vracal” popri bielej čiare na pravej strane. “Nevyšiel z trate, takže možno je výraz ‘vracal späť’ nesprávny. Ale nie je to tak, že by to bola čisto Kevinova chyba. Z môjho pohľadu je to minimálne 50/50.”

“Ak niečia, tak je to skôr Cunodova [chyba],” vyhlásil Komacu. “Namojdušu nezatočil do Cunodu ani nič podobné. Len vletel na vnútrajšok, trafil apex, auto mu ustrelilo, ale nezmenil smer jazdy auta. Nevytlačil Cunodu z trate. Stále mu zostával priestor, tak prečo je za toto trest?”

Voči penalizácii udelenej počas veľkej ceny sa protestovať nedá, no Komacu ubezpečil, že pôjde za riaditeľstvom pretekov a komisármi a bude sa od nich dožadovať vysvetlenia. S rozhodnutím predsa nesúhlasí.

Kevin Magnussen napokon skonštatoval, že zo svojho pohľadu nemohol spraviť nič viac, aby sa vyhol nehode. “Neviem, vyzeralo to, že je veľmi široký, no potom sa mu to aj tak podarilo ustáť. Ja som bol svojím spôsobom nastavený v istej rotácii. Nemohol som spraviť nič viac, no oni rozhodli, že je to trest pre mňa. Nič sa nedá robiť.”

“Mal som pocit, že som spravil maximum. Keď došlo ku kontaktu, na vonkajšku bola ešte šírka jedného auta. Asi sme len nesprávne prečítali jeden druhého. Musíme to prezrieť, no z môjho pohľadu to mohol byť pretekový incident,” uzavrel.