logo F1online.sk

Komacu: Naším problémom bola komunikácia medzi Anglickom a Talianskom

Ajao Komacu
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 4. 2024

Haas začne na Veľkej cene Číny s nasadzovaním veľkého balíka vylepšení. Novinky dostane len Kevin Magnussen, keďže tím nemá k dispozícii dostatok dielov. Beztak však ide o veľký pokrok pre stajňu, ktorá bola doteraz známa pomalým vývojom. Zdá sa však, že pod vedením nového šéfa došlo k zmene pomerov.

Keď v zime nahradil Günthera Steinera na poste šéfa Ajao Komacu, zdalo sa, že majiteľ tímu Gene Haas hľadá riešenia na miestach, ktoré nepotrebujú nápravu. Minuloročná sezóna bola v podaní Haasu vskutku hrozná, ale na začiatku tohto ročníka sa tím zdá byť konkurencieschopný.

Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen sa stabilne pohybujú medzi deviatym a trinástym miestom, tím vyriešil svoje problémy s opotrebovaním pneumatík a do Číny privezie veľký balík vylepšení. Haas vlastne ani nevyzerá ako tím, ktorý sa vlani tak trápil.

Ajao Komacu sa v podcaste Beyond the Grid rozpovedal, aké boli jeho priority ako nového šéfa. „V súčasnosti začíname s nasadzovaním vylepšení, ale v prvom rade sme nefungovali správne ako tím. Medzi továrňami v Británii a Taliansku panovali veľké komunikačné problémy.“

„V Taliansku máme konštrukčnú kanceláriu a aerodynamické oddelenie, takže tam sa v podstate konštruuje auto. V Británii sídli pretekársky tím, pretekové inžinierstvo a nachádza sa tam všetko zázemie pre analýzu výkonnosti monopostu. Tieto dve skupiny musia spolupracovať, ale nespolupracovali,“ skonštatoval japonský inžinier.

„Táto oblasť je naďalej hlavným predmetom môjho záujmu. Chcem, aby tieto dve zariadenia pracovali spoločne. Je mi jasné, že naši talentovaní ľudia sú roztrúsení po Európe, ale v skutočnosti nebol vytvorený správny rámec pre ich spoluprácu,“ dodal Komacu.

Takéto usporiadanie rozhodne nie je ideálne. V dnešnej technicky vyspelej Formule 1 je najlepšie, keď máte všetko pod jednou strechou. Haas je najmenší tím, ale jeho činnosť je rozdelená medzi továreň v Banbury, konštrukčnú kanceláriu v Maranelle a zariadenia Dallary (spolu s veterným tunelom) v Parme. Dokonca aj Komacu uznáva, že to nie je „na sto percent ideálne“, ale tím v tomto smere ešte nedosiahol svoj maximálny potenciál.

„Aj keď to nie je najlepšie riešenie, stále vidím veľa vecí, ktoré môžeme zlepšiť. Posledné mesiace dokazujú, že môžeme byť oveľa lepší. Zatiaľ som nenarazil na strop, keď by som si povedal, že toto je maximum. Keď sa s ľuďmi naozaj dobre spoznáte, práca na diaľku je fajn, aj keď nie je stopercentne ideálna. Mám pocit, že tento rok pracujeme oveľa, oveľa lepšie,“ myslí si Komacu.