logo F1online.sk

Komacu vyvracia Steinerove vyjadrenia: Gene Haas chce investovať, ale nie rozhadzovať

Ajao Komacu
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala16. 4. 2024

Dokáže sa Haas stať tímom, ktorý bude miešať kartami aj na čele stredu poľa? Bez investícií to určite nepôjde. Nový šéf Haasu Ajao Komacu sa však nebojí toho, že by majiteľ stajne Gene Haas nebol ochotný podporiť svoj tím vo Formule 1.

Keď sa Günther Steiner po rokoch na pozícii šéfa Haasu z tímu porúčal, prezradil aj niečo o dôvodoch svojho núteného odchodu. Podľa temperamentného Taliana v tíme nastal rozkol; Steiner chcel tím dostať vyššie a investovať, Gene Haas mal mať na to opačný pohľad. Neochota siahnuť do vrecka neveštila stajni nič dobré.

Jeho nástupca Ajao Komacu to však vidí inak. “Ja som bol oficiálne prijatý na tento post 10. januára, však? Geneov odkaz bol už od prvého dňa jasný. Hovoril, že peniaze má a je pripravený ich investovať, no musíme mu ukázať, že ich dokážeme minúť zodpovedne a efektívne.”

“Nechce vidieť, že sa budú vyhadzovať. Miliardárom sa stal z nejakého dôvodu, no nie? Nemá rád, keď sa rozhadzujú peniaze,” pokračoval japonský inžinier. “Vidím veľa oblastí, v ktorých sa môžeme zlepšiť. Preto si nerobím starosti z jeho prvého odkazu: ‘Chlapci, musíte mi ukázať, že moje peniaze využívate zodpovedne, dostanete sa na istú pozíciu, a potom pouvažujem nad investíciou.'”

“Som si istý, že keď sa dostaneme do tej fázy, tak skutočne zainvestuje. Na nasledujúci rok už objednal nový motorhome, čo nie je žiadna malá investícia. Takže investujeme,” odkazuje 48-ročný rodák z Tokija, ktorý začínal svoju formulovú kariéru ako inžinier pre prácu s pneumatikami v tíme BAR.

Komacu vidí dôkaz Haasovho záväzku aj inde. “Taktiež pomerne výrazne naberáme nových ľudí. Vzhľadom na ich počet sú schválené slušné nové posily. Takže áno, Gene koná podľa toho, čo mi povedal. Nerobím si starosti, že by neinvestoval. Zainvestuje, no my musíme spraviť svoj diel práce, a tým je nakladať s jeho financiami zodpovedne.”

Správy o ďalších posilách sú pre Haas povzbudzujúce, no ovocie ich práce sa dostaví najskôr v ďalšej sezóne. Väčšina nových inžinierov sa má totiž pripojiť k tímu až koncom roka. Komacu preto predpovedá, že Haas bude vo vývojových pretekoch “určite” postupne odpadávať.

“Aj keby sme navýšili počet ľudí hneď teraz, tak to bude trvať ďalších šesť mesiacov,” hovorí Komacu. “Takže teraz sa budeme venovať tomu, čo máme pod kontrolou, a čo máme k dispozícii. Ako k tomu môžeme pristúpiť čo najefektívnejšie? Potom sa pokúsime určiť balíky vylepšení tak, aby sme ich mohli priniesť čím skôr.”