logo F1online.sk

V Číne dominoval Verstappen pred fantastickým Norrisom

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala21. 4. 2024

Max Verstappen nemal problémy ani na Veľkej cene Číny. S výnimkou zastávok v boxoch viedol holandský pretekár od štartu do cieľa a zaslúžene zvíťazil. Hrdinom dňa sa však stal Lando Norris, ktorý s prispením výjazdu bezpečnostného vozidla vybojoval fantastické druhé miesto. Pilot McLarenu mal vynikajúce tempo a nečakane dokázal zdolať aj tretieho Sergia Péreza na Red Bulle.

Do pretekov výborne odštartoval Fernando Alonso, ktorý zvolil široký prejazd prvou zákrutou a dostal sa na druhé miesto pred Sergia Péreza. Naopak, pohoršili si piloti Ferrari, ktorí stratili pozície v prospech Nica Hülkenberga a Georgea Russella. Radosť nemal ani Lewis Hamilton, ktorý na štarte z osemnásteho miesta obul mäkké pneumatiky v nádeji, že postúpi dopredu. V 3. kole však bol stále len devätnásty.

V 5. kole obnovil Pérez poriadok, keď sa prepracoval cez Alonsa na druhé miesto. Aston Martin využíval svoje pneumatiky očividne viac než ostatné tímy, čo potvrdil v 7. kole Lando Norris, ktorý taktiež predbehol Alonsa a dostal sa na tretie miesto. V 9. kole sa konečne vrhli do útoku aj piloti Ferrari. Začal Charles Leclerc krásnym manévrom na Georgea Russella v prvej zákrute.

V 11. kole si monacký pretekár poradil aj s Piastrim, ktorý mal DRS na obranu od Alonsa, ale ani to mu nepomohlo. Presne v tom čase zamierili k mechanikom Alonso a Russell ako prví z popredných jazdcov. Na konci 13. kola ich nasledovali obaja piloti Red Bullu. Pre zaujímavosť, Verstappena „vybavila“ posádka tímu za 2,1 sekundy, Péreza dokonca za 2,0.

Na konci 17. kola bolo jasné, že piloti Ferrari a Lando Norris sa pohrávajú s myšlienkou na jednu zastávku v boxoch. V tomto okamihu prezul Carlos Sainz. V 20. kole však prišiel dôležitý obrat v pretekoch. Motor v Ferrari v útrobách Sauberu Valtteriho Bottasa to nevydržal a fínsky pretekár zastavil v jedenástej zákrute. To bola fantastická správa najmä pre Leclerca a Norrisa, ktorí spolu s mnohými ďalšími využili virtuálny safety car a zamierili do boxov.

Miesto virtuálneho safety caru nakoniec vyslalo riaditeľstvo pretekov na trať Bernda Mayländera, takže celé pole (vrátane stratégií) sa nám opäť vyrovnalo. Väčšina jazdcov však mala obuté čerstvé hardy, čo by znamenalo, že takmer všetci sa pokúsia dôjsť do cieľa bez nutnosti opäť zastaviť v boxoch.

Na začiatku 27. kola prišiel dlho očakávaný reštart, ale nejazdili sme príliš dlho. K jednému incidentu došlo ešte pred zelenou, keď Stroll vo vlásenke nabral Ricciarda. Došlo tam k zvláštnemu spomaleniu celého poľa a viacerým tesným prejazdom. Krátko po reštarte sa zrazili Magnussen a Cunoda. Japonský pretekár musel odstúpiť, Dán sa po prezutí prasknutej pneumatiky vrátil na trať.

Pár kôl si tak opäť odkrúžil Bernd Mayländer a na začiatku 32. kola sa preteky opäť reštartovali. Keď zaviali zelené vlajky, začalo byť jasné, že McLaren v rukách Landa Norrisa má lepšie tempo než Ferrari Charlesa Leclerca. Spokojný nemohol byť ani Sergio Pérez, ktorému sa podarilo dostať cez pilota Ferrari až v 39. kole. Dokázal to na menej obvyklom mieste v šiestej zákrute.

Scuderia zjavne nenapĺňala vlastné očakávania. Charles Leclerc hlásil, že jeho monopost na hardoch „nie je skvelý“, čo potvrdil aj Carlos Sainz, ktorý sa krátko musel brániť pred Georgeom Russellom. Okrem toho však prebiehali preteky v tejto fáze absolútne pokojne.

Na konci 43. kola zamieril k mechanikom Fernando Alonso, ktorý taktiež zastavil počas výjazdu bezpečnostného vozidla a z nejakého dôvodu obul mäkké pneumatiky. Tie však nevydržali a Alonso mal pred sebou herkulovskú úlohu prebiť sa na čerstvých stredne tvrdých pneumatikách z dvanásteho miesta čo najvyššie v poradí.

Alonso bojoval ako lev a postupoval vpred. Nechýbalo veľa a skončil by v múre, keď takmer vyletel v poslednej zákrute. Španiel musel využiť všetky svoje reflexy a jazdecké umenie, aby sa udržal na trati. Dostal sa však pomerne ďaleko a Čínu opúšťa so siedmimi bodmi za siedme miesto a najrýchlejšie kolo pretekov.

Sergio Pérez si nevzal príklad z pilota Aston Martinu a nedokázal ani len stiahnuť stratu na Landa Norrisa, nieto ho ešte predbehnúť. Verstappen nabral na pilota McLarenu štrnásťsekundový náskok, kým Pérez naňho stratil necelých päť sekúnd a skončil tretí. Zvíťazil tak Verstappen pred jazdcom dňa Norrisom a Pérezom.

Bodovanú desiatku doplnili: Leclerc, Sainz, Russell, Alonso, Piastri, Hamilton a Hülkenberg.

Budúci víkend si od Formuly 1 oddýchneme, o dva týždne budeme pokračovať ďalším šprintovým víkendom v Miami.

Preteky - VC Číny 2024

Lando Norris
Max Verstappen
Sergio Pérez
PilotTímČasKoláGridNaj. koloBody
1.
Max Verstappen
Red Bull1:40:52,554561.1:38,40625
2.
Lando Norris
McLaren+13,773564.1:38,75118
3.
Sergio Pérez
Red Bull+19,160562.1:39,38815
4.
Charles Leclerc
Ferrari+23,623566.1:39,38412
5.
Carlos Sainz
Ferrari+33,983567.1:39,76410
6.
George Russell
Mercedes+38,724568.1:40,1128
7.
Fernando Alonso
Aston Martin+43,414563.1:37,8107
8.
Oscar Piastri
McLaren+56,198565.1:39,7394
9.
Lewis Hamilton
Mercedes+57,9865618.1:40,8352
10.
Nico Hülkenberg
Haas+1:00,476569.1:40,8151
11.
Esteban Ocon
Alpine+1:02,8125613.1:40,937
12.
Alex Albon
Williams+1:05,5065614.1:40,790
13.
Pierre Gasly
Alpine+1:09,2235615.1:39,198
14.
Kuan-jü Čou
Stake+1:11,6895616.1:38,633
15.
Lance Stroll
Aston Martin+1:22,7865611.1:39,444
16.
Kevin Magnussen
Haas+1:27,5335617.1:41,077
17.
Logan Sargeant
Williams+1:35,1105620.1:41,000
-
Daniel Ricciardo
RBnedokončil3412.1:40,994
-
Júki Cunoda
RBnedokončil2719.1:41,593
-
Valtteri Bottas
Stakenedokončil2010.1:41,276

Live