logo F1online.skF1online.sk

Allison si veľa sľubuje od vylepšení: V Číne vyvrcholili naše problémy s prednou nápravou

Lewis Hamilton
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 4. 2024

Nasadzovanie vylepšení sprevádza vzrušenie. Formula 1 je šport o neustálom napredovaní a zlepšovaní, takže keď tím oznámi nasadenie nových dielov, fanúšikovia od každej drobnej zmeny očakávajú vplyv, aký mal vlani veľký balík vylepšení McLarenu. Mercedes nasadí upgrady na ďalšej veľkej cene v Miami a vzhľadom na nevydarený začiatok sezóny musia priniesť viditeľný krok vpred.

Monopost W15 ukázal záblesky dobrej výkonnosti, ale boli nepočetné a nevýrazné. Útok na titul a naháňačka s Red Bullom sa nekoná, miesto toho počúvame o experimentoch a nedostatku konzistentnosti. Nálada Tota Wolffa a Lewisa Hamiltona počas víkendu kolíše, ale v nedeľu popoludní bola zakaždým ponurá a depresívna. Tím potrebuje nejaký úspech a potrebuje ho rýchlo.

Technický riaditeľ stajne James Allison vyjadril nádej, že by mohol pomôcť balík vylepšení pre Miami. „Máme pripravené balíky vylepšení. Tie, ako dúfame, napravia zásadné problémy s vyvážením, ktoré nám spôsobujú problémy,“ povedal úspešný inžinier v tradičnom brífingu stajne na sociálnych sieťach.

„Aj keď je bolestivé takto hovoriť po takomto víkende, musím pripomenúť, že prídu preteky, keď všetko dobre zrealizujeme, budeme viac vpredu; keď budeme napredovať a bude radosť o tom hovoriť,“ sľubuje Allison.

Zatiaľ sú to však bolestivé víkendy a bolestivé brífingy. Aj v Číne sa Mercedes nesmierne trápil. Potešilo druhé miesto Lewisa Hamiltona v šprinte, ale ten následne vypadol v kvalifikácii už v Q1 a v pretekoch sa dokázal posunúť len na deviate miesto. Nasledovala ďalšia kritika a nespokojnosť s výkonom monopostu W15.

„Po celý rok trpí auto obmedzeniami na prednej náprave, zvlášť v pomalých zákrutách, ktoré vyvrcholili tento víkend. Keď nedokážete zatočiť predok, znamená to, že jazdci musia čakať, kým na výjazde dupnú na plyn, čím strácajú čas. V extrémnych prípadoch musia autu pomôcť stlačením plynového pedála, čo však zabíja zadné pneumatiky, takže sa vám v dôsledku problémov s prednou nápravou prehrievajú zadné pneumatiky,“ vysvetlil Allison.

„Nie je to sranda, keď vaše auto nie je tam, kde by malo byť, a opúšťate víkend v tomto rozpoložení, aj keď ho schopne zrealizujete a obaja jazdci dobre zajazdia. V nasledujúcich týždňoch bude našou úlohou zlepšiť nastavenie a tiež pospájať kúsky, ktoré nasadíme na auto,“ dodal technický riaditeľ Mercedesu.

Súvisiace články

Diskusia