logo F1online.sk

McLaren si v Belgicku verí, prioritu bude mať pretekové nastavenie

Carlos Sainz
© McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl26. 8. 2020

Zdá sa, že tohtoročný McLaren je rýchlejší na tratiach s dlhšími rovinkami a nižším prítlakom. Vo Wokingu preto pred víkendom panuje optimistické nastavenie.

Od víťazstva Jensona Buttona v roku 2012 však McLaren v Spa bodoval len trikrát, z toho naposledy ešte v roku 2016 siedmym miestom Fernanda Alonsa. Okruh v belgických Ardenách zatiaľ nepraje ani Carlosovi Sainzovi. Získal tam len jediný bod za desiate miesto v roku 2017, a až trikrát predčasne skončil. Pred rokom do pretekov prakticky nezasiahol, keď už na štarte vypovedala službu jeho pohonná jednotka.

„Spa je však jeden z mojich najobľúbenejších okruhov v kalendári,“ vyhlásil Carlos Sainz, ktorý je pred víkendom plný optimizmu. „Vieme, ako sa naše auto v tejto sezóne správa. Preto si myslím, že môžeme zažiť silný a vydarený pretekársky víkend.“

Španiel tak možno naznačoval, že britskému tímu sa zatiaľ najlepšie darilo na Red Bull Ringu, trati s nízkym prítlakom a dlhými rovinkami. Belgické Spa je z pohľadu prevýšení a technickej časti v prostrednom sektore o niečo odlišné, no tiež spadá do kategórie, kde môže byť McLaren silný. „Verím, že posledné preteky v Barcelone boli bodom zlomu v mojej sezóne. Potrebujeme si so sebou preniesť pozitívnu energiu zo Španielska. Rozdiely v šampionáte konštruktérov sú nesmierne tesné a ak chceme zostať v súboji, nesmieme strácať body,“ doplnil Carlos Sainz.  

Aj Lando Norris musí pred víkendom odstrániť trpké spomienky. Pred rokom mal fantastický štart, po ktorom sa vytiahol na piatu priečku, kde strávil prakticky celé preteky. V nájazde do posledného kola mu však vypovedal službu motor. Jeho tímové rádio z tohto okamihu sa stalo priam kultovým. „Pred rokom som v Spa zažil dobré preteky, až na poruchu v poslednom kole. O to viac sa teším, že sa vrátim na túto trať a zabojujem o čo najlepší výsledok. Spa je jedna z mojich najobľúbenejších tratí. Je rýchla a ponúka veľa príležitostí na predbiehanie na rozdiel od Španielska,“ povedal Lando Norris, ktorý prezradil, čím preňho bude belgický víkend špeciálny. „Vnímam to ako svoju druhú domácu veľkú cenu. Mám dvojité britské a belgické občianstvo a rodinu, ktorá v Belgicku žije. Budem jazdiť so špeciálnou prilbou,“ naznačil Lando.

McLaren očividne cíti šancu. Minimálne voči Ferrari, ktoré už viackrát naznačilo, že sa s výkonom svojej pohonnej jednotky zrejme bude v Spa trápiť. Keďže o prvých dvoch priečkach v Pohári konštruktérov je prakticky rozhodnuté a bolo by veľkým prekvapením, ak by sa zmenil líder poradia jazdcov, tak možno najzaujímavejšia zápletka nás čaká v súboji o tretie až šieste miesto v poradí konštruktérov. Medzi Racing Pointom, McLarenom, Ferrari a Renaultom sú minimálne rozdiely.

„V úvodnom stinte sezóny sme podávali dobré výkony, no vieme, že čelíme výzve v Pohári konštruktérov. Medzi treťou a šiestou priečkou sú minimálne rozdiely. Spoľahlivosť, manažovanie pretekov a vyťaženie maximálneho výkonu z potenciálu auta sú zásadné, aby sme zostali v tejto bitke,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.

McLaren ponúkol aj zaujímavý strategický pohľad na belgické preteky. Kým napríklad v Barcelone či na Hungaroringu bola pre tímy kľúčová pozícia na trati, keďže sa tam ťažko predbiehalo, v Spa bude strategické uvažovanie odlišné. „Spa je jedna z tratí, kde sa najľahšie predbieha, čo znamená, že sa nemusíte obávať uviaznutia v premávke. Rovnako aj efekt DRS je výrazný, čiže jazdci nemusia stratiť veľa času pri predbiehaní. Naše myslenie bude odlišné oproti poslednému podujatiu v Španielsku. Väčšiu prioritu bude mať preteková než kvalifikačná rýchlosť,“ ozrejmil šéf strategického oddelenia Randy Singh.

Spa je najdlhšou traťou v celom kalendári, preto sa tam jazdí „len“ 44 kôl. Pre stratégov to predstavuje hlavolam. „Keďže je jedno kolo tak dlhé, tak máme menej šancí na zastávku v boxoch. Rovnako počasie môže zamiešať karty. Keď vojdete do nového kola, tak musíte stráviť na trati okolo dvoch minút, kým budete môcť zastaviť v boxoch. Napríklad v Rakúsku môžu jazdci na krátkom okruhu zastaviť každých 70 sekúnd,“ doplnil šéf strategického úseku, ktorý nepriamo naznačil, čo nás možno cez víkend čaká. Ak predpoveď nesklame a okruh sa opäť nestane miestom, ktoré zázračne obídu mraky, môžeme sa snáď tešiť aj na vytúžené mokré preteky…