logo F1online.sk

F1 pre nás nie je marketingové cvičenie, na technickom partnerstve sme trvali, znie z Fordu

Christian Horner a Mark Rushbrook
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 2. 2023

Vo Formule 1 nastávajú zlaté časy? Problém s nedostatočným počtom automobiliek a dodávateľov motorov bude od roku 2026 zrejme definitívne zažehnaný. Svoje prihlášky podalo u FIA hneď šesť dodávateľov. Hodnota športu, jeho sledovanosť a teraz aj zmenené technické i športové pravidlá spôsobujú, že Formula 1 sa stala atraktívnou nevestou, ktorej je ťažké povedať nie. Zistili to aj v americkom Forde.

Legendárna automobilka sa vracia ako jeden z kľúčových partnerov tímu Red Bull. Logá koncernu by mali zdobiť jeho lakovania (i AlphaTauri) od roku 2026. Podľa globálneho riaditeľa automobilky Marka Rushbrooka by sa to však nestalo, nebyť zmien v pravidlách.

„Nie, nemyslím si, že by sa to podarilo,“ povedal v piatok médiám. „Keby sa pohonné jednotky preniesli bez zmien a nepriniesli túto príležitosť, bol by to pre nás krok späť.“

Bol to vskutku dokonalý obrat o 180 stupňov, od minimálneho záujmu o F1 zo strany automobiliek až po túto bitku. Začalo to Audi, záujem malo aj Porsche, na dvere búcha General Motors a svoj odchod zo športu si už rozmysleli aj v Honde. Bude teda zaujímavé sledovať, ako to nakoniec bude vo Formule 1 vyzerať v roku 2026.

Ford pritom nemá záujem vstúpiť do Formuly 1 len ako sponzor, ale jeho prepojenie na Red Bull v sebe ponesie aj technický a vývojový punc. Práve toto prepojenie je vraj pre americkú automobilku veľmi dôležité a dohoda ďaleko presahuje marketingové oddelenia oboch spoločností.

„Stopercentne sme niečo také potrebovali,“ povedal Rushbrook o technických väzbách.

„My nikdy na preteky nechodíme ako na marketingové cvičenia. Zvlášť na takej scéne ako je Formula 1 máte príležitosť sa naučiť niečo aj po technickej stránke, a to pre nás bolo dôležité. Bez toho by sme do toho nešli,“ prehlásil Rushbrook.