logo F1online.sk

McLaren: Máme 18-mesačný sklz

McLaren, ilustračné
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl5. 12. 2022

McLaren zaznamenal v poslednej dekáde ústup z pozícií, na ktoré boli fanúšikovia britskej stajne dlhodobo zvyknutí. Od roku 2019 nabrali udalosti priaznivý smer, no stále to nie je boj o pravidelné pódiá či víťazstvá. Treba za tým hľadať aj omeškanie v oblasti infraštruktúrnych zmien.

Od roku 2019 sa ikonická značka kontinuálne zlepšovala a nie je náhoda, že práve odvtedy začal úradovať súčasný manažment. Popri šéfovi Andreasovi Seidlovi má významné slovo aj James Key, technický riaditeľ so skúsenosťami z Toro Rosso, Sauberu či Jordanu.

Andreas Seidl prakticky okamžite po svojom nástupe zdôrazňoval potrebu investícií do infraštruktúry. Jednou z nich bola výstavba nového veterného tunela vo Wokingu. McLaren totiž ešte stále musí na testovanie využívať veterný tunel Toyoty v Nemecku.

Plány však narušili Covid-19, Brexit či celková nepriaznivá situácia vo svete. McLaren preto priznáva oneskorenie svojho plánu, ktorého cieľom mal byť návrat na špičku. „Mali sme plán pre expanziu v kľúčových oblastiach. Pandémia však zastavila svet. Preto sme sa zatiaľ nedočkali odmeny za žiadnu z týchto investícií do infraštruktúry. Pritom tie investície stále prebiehajú. Sme totiž v 18-mesačnom sklze, vzhľadom na to, že plán sme predtým museli pozastaviť,“ povedal James Key.

Technický riaditeľ McLarenu bol na prelome mája a júna ohľadom spustenia nového veterného tunela optimistický. „Verím, že buď koncom tohto roka alebo začiatkom toho budúceho už budeme využívať náš nový veterný tunel vo Wokingu,“ hovoril James Key, citovali sme ho v našom článku. Ak by sa jeho slová naplnili, mali by spomínané zmeny vplyv už na budúcoročný MCL37.

Realita je však iná. Andreas Seidl už dávnejšie priznal, že veterný tunel by mal byť hotový niekedy v polovici roka 2023. V praxi to znamená, že sčasti možno ovplyvní auto na rok 2024, a plne až na sezónu 2025.

„Po našom príchode sme si spolu s Andreasom zadefinovali cieľ zlepšiť infraštruktúru, keďže sme v tejto oblasti zaostávali,“ priznal James Key realitu, v akom stave našiel tím pri svojom príchode.

V McLarene však stále veria, že ich čakajú svetlejšie zajtrajšky. Aj keď má ich plán na infraštruktúrne zmeny 18-mesačný sklz, stále pokračujú vo svojej snahe. „Teraz operujeme pri rozpočtovom strope. Realizujeme pomerne významný nábor ľudí v kľúčových oblastiach. Dlhodobé plány, ktoré sme pripravili ešte na začiatku, zaostávajú za svojím naplnením, takže na to ešte stále čakáme,“ uzavrel James Key.