logo F1online.sk

V prvom mexickom tréningu na čele Ferrari. Technika dostala zabrať

Carlos Sainz
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala28. 10. 2022

Úvodný tréning na Veľkú cenu Mexika nemal vôbec hladký priebeh. Viacero jazdcov malo technické problémy, iní sa zas trápili s nedostatkom priľnavosti či s veľkou premávkou. Najlepšie sa cez ňu prekľučkoval Carlos Sainz, ktorý sa vďaka času 1:20,707 ocitol na prvom mieste.

V pomyselnom prvom rade mu robí spoločnosť jeho tímový kolega Charles Leclerc, ktorý stratil len 46 tisícin sekundy. Monačan nemal ideálny vstup do piatka, keďže tím ho už po dvoch kolách stiahol z trate pre podozrenie z defektu. Nakoniec si to však vynahradil a odjazdil 20 kôl, teda o päť menej ako Sainz.

Tretie a štvrté miesto získali Sergio Pérez a Max Verstappen s identickými časmi 1:20,827. Mexičan je vyššie len vďaka tomu, že svoje kolo dokončil ako prvý. Jeho tímový kolega však mohol dopadnúť ešte lepšie. Keď sa totižto pustil do svojej kvalifikačnej simulácie, v prvom sektore bol fialový, no následne sa v jedenástej zákrute roztočil. Chýbala mu priľnavosť, vysvetľoval vo vysielačke.

Piate miesto patrí Lewisovi Hamiltonovi, ktorého dočasným tímovým kolegom sa stal Nyck de Vries na osemnástom mieste. Keďže Russell v prvom tréningu nejazdil, v tom druhom bude môcť prvých 30 minút stráviť nastavovaním svojho monopostu, zatiaľ čo ostatní budú musieť plniť testovací plán Pirelli.

Fernando Alonso skončil šiesty pred Valtterim Bottasom, Landom Norrisom a Pierreom Gaslym. Gaslyho kolega Liam Lawson dnes nechcene ukončil prvý tréning predčasne, keď v nájazde do štadiónu musel odstaviť svoj monopost pre technické problémy. Rozhorúčené brzdy sa následne vznietili a museli zasahovať maršali s hasiacimi prístrojmi. Pre červené vlajky sa FP2 skončil s približne dvojminútovým predstihom.

V prvej desiatke sa umiestnil aj Sebastian Vettel.

Technických problémov sme dnes mali neúrekom. Okrem tých, ktoré sme už spomenuli, za zmienku stoja patálie Daniela Ricciarda s brzdami, ktoré sa však podarilo odstrániť.

Pietro Fittpaldi zas v 23. minúte prinútil maršalov pohľadať červené vlajky, keď odstavil svoj Haas za druhou zákrutou. Günther Steiner hovoril o problémoch s MGU-H. Americký tím bude zrejme meniť pohonnú jednotku.

Ani Jack Doohan neodjazdil toľko kôl, koľko by chcel. Alpine spozoroval na dátach z pohonnej jednotky isté anomálie a z preventívnych dôvodov poslal mladého Austrálčana do garáže.

Kuan-jü Čou sa takmer postaral o červenú vlajku po tom, čo zastavil na konci boxovej uličky. Tímu oznámil, že sa mu nedarí preradiť, a aby neprehrial motor, radšej ho vypol. Vyslobodzovať ho museli až maršali.

Logan Sargeant zas bude ľutovať, že toho neodjazdil viac. Vo Williamse obišiel Okruh bratov Rodríguezovcov len 22-krát, čo znamená, že odjazdil 96 kilometrov. Na udelenie extra bodu na superlicenciu však potrebuje odjazdiť 100 kilometrov.

Mercedes: Nyck de Vries 🔁 George Russell
Haas: Pietro Fittipaldi 🔁 Kevin Magnussen
Alpine: Jack Doohan 🔁 Esteban Ocon
AlphaTauri: Liam Lawson 🔁 Júki Cunoda
Williams: Logan Sargeant 🔁 Alex Albon

Výsledky prvého tréningu:

Image