logo F1online.sk

Aj Mercedes robí chyby, hovorí Binotto

Toto Wolff a Mattia Binotto
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 11. 2022

Red Bull a Ferrari so správnou stratégiou, Mercedes s nesprávnou. Hoci to Scuderii bolo v Mexiku úplne nanič a „strieborné šípy“ ich zadupali do zeme, pripomenul šéf tímu z Maranella Mattia Binotto svetu, že to nie je len Ferrari, ktoré robí chyby.

Z Mercedesu po piatku zaznelo, že mäkké pneumatiky sú v Mexiku schopné vydržať len asi štyri kolá. Takéto vyjadrenia však vždy treba brať s rezervou, keďže aj vypúšťanie falošných a nepresných správ do médií je medzi tímami bežnou praxou a snažia sa nimi rozhodiť alebo zneistiť svojich súperov. V pretekoch sa však skutočne zdalo, že Mercedes sa bojí softov ako „čert kríža“.

Stratégovia z Brackley totiž napokon zvolili veľmi konzervatívnu stratégiu medium – hard, kým ich súperi siahli po soft – medium, čo bola určite lepšia voľba.

„V Maďarsku sme boli kritizovaní a zvyčajne sa to stáva zakaždým, keď neurobíme niečo úplne správne,“ povedal médiám šéf Ferrari Mattia Binotto.

„Mercedes sa však možno taktiež pripravil o preteky, keď si v Austine nesprávne zvolil pneumatiky. Takže to nie sme len my, ktorí robia odlišné rozhodnutia alebo sa dopúšťajú chýb,“ dodal Binotto.

Ferrari to tentokrát v Mexiku zvládlo dobre a v Austine sa vďaka stratégii Charles Leclerc zapojil do bojov na čele. Aj keď bolo Ferrari v Mexiku nezvyčajne pomalé, aspoň stratégiu zvolili v tíme dobre.

„Pred pretekmi sme dospeli k záveru, že optimálnou stratégiou bude začať na mäkkých pneumatikách a potom prezuť na stredne tvrdé. Rozhodli sme sa tak preto, že sme si ich vyskúšali v piatok počas prvého tréningu a softy príliš nedegradovali, takže postačovala stratégia s jednou zastávkou,“ hovorí Binotto.

„Určite sme v pretekoch museli naše pneumatiky manažovať a uistiť sa, že to zvládneme s jednou zastávkou. Aj to je možno jeden z dôvodov nášho pomalého tempa.“

„Charles nás v istom okamihu požiadal o prehodnotenie možnosti vyskúšať ‚Plán C‘, čo bola jednoducho dvojzastávková stratégia, pretože vedel, že manažovanie pneumatík je náročné. Týmto by sa však dostal do premávky za sedem ďalších monopostov, takže toto by nebolo správne rozhodnutie,“ dodal Binotto.