logo F1online.sk

Villeneuve: V Mercedese by sa mali viac pozerať na televízor a nie do počítačov

George Russell
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 11. 2022

Tentokrát to nie sú strategické rozhodnutia Ferrari, ktoré čelia paľbe kritiky, ale Mercedesu. Symbol formulového perfekcionizmu prežil v Mexiku menšiu štikútku a rozhodnutie stajne siahnuť po stratégii medium – hard znemožnilo jej pilotom reálne sa zapojiť do boja o víťazstvo. Bývalý pilot Jacques Villeneuve naznačil, v čom mohol byť problém.

Mercedes opäť nedal na slová svojich pilotov. Ísť zo stredne tvrdej zmesi na mäkkú bola jednoznačne rýchlejšia cesta do cieľa. Nikdy sa nedozvieme, či by to tímu skutočne prinieslo lepší výsledok, ale zvolená stratégia skutočne víťazná nebola. Inžinierom na boxovom múre pritom stačilo jediné, viac počúvať svojich pilotov.

„V Mexiku panovala skvelá atmosféra, naozaj to bol nádherný pohľad,“ napísal vo svojom stĺpčeku majster sveta z roku 1997 Jacques Villeneuve. „Preteky samotné boli kritizované ako nudné, no mne prišli zaujímavé. Hlavne strategická voľba Mercedesu mi príde fascinujúca, hoci by sa zrejme mali viac pozerať na televízor.“

„Mercedes mal roky najlepšie auto a nikdy neboli zahnaní do kúta. Teraz v nedeľu boli defenzívni, kým Red Bull agresívne útočil. Keď sa však bránite, vaše rozhodnutia nikdy nebudú rozhodujúce a vyhráte len v prípade, že chybu urobia ostatní,“ dodal Villeneuve.

Ten Mercedesu vyčíta, že sa viac pozerali do vlastných počítačov a simulácií než okolo seba. Tím sa síce háji, že sledoval časy Nicholasa Latifiho, ktorý obul tvrdé pneumatiky ako prvý a jeho tempo sa zdalo byť v poriadku, no podľa Villeneuva si mohli rovnaké poznanie odniesť aj od tých, ktorí jazdili s mäkkými gumami.

„V prvej polovici pretekov bolo jasne vidieť, že mäkké pneumatiky to prežijú napriek plným nádržiam a špinavej trati. V pretekaní platí už päťdesiat rokov, že s postupujúcimi pretekmi sa auto odľahčuje a úroveň gripu na trati stúpa. Bol som teda prekvapený, že nakoniec zvolili tvrdé pneumatiky,“ píše Villeneuve.

„Lewis Hamilton mal stále rýchlosť, tak prečo nie? V prípade Georgea Russella bolo to rozhodnutie vyloženým sklamaním: niekoľkokrát žiadal natiahnutie svojho stintu a prezutie na mäkké pneumatiky.“

„Každý mohol vidieť, čo Ricciardo dokázal na stredne tvrdých pneumatikách, ktoré boli jednoznačne tými správnymi gumami. Možno aj v Mercedese by mohli miesto pozerania do počítačov skôr sledovať televízor,“ dodal Villeneuve.

Súvisiace články