Mercedes priznal japonské chyby: Veľké krídlo i dvojitá zastávka sa nevyplatili | Magazín F1 - F1online.sk

Mercedes priznal japonské chyby: Veľké krídlo i dvojitá zastávka sa nevyplatili

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Mercedes

Po krátkych nádejach na potenciálne víťazstvo v Singapure sa Mercedes predviedol v Suzuke opäť v „starej“ forme. Na tomto vysokorýchlostnom okruhu a v náročných podmienkach sa monopost W13 nijak neblysol. Podľa šéfa traťových inžinierov Mercedesu Andrewa Shovlina však k výsledku prispeli i chyby samotného tímu.

V priebehu pretekov i po nich sme počuli viacero sťažností. Adresoval ich hlavne George Russell, ktorý nebol v Suzuke príliš vo svojej koži. Spochybňoval stratégiu a hlásil tiež, že sa vrátili problémy s brzdením.

Niektoré chyby si teraz priznali aj v tíme. Prvá, dvojitá zastávka v boxoch. „Prešli sme si ešte raz všetky časové súvislosti a načasovanie. Nakoniec sme dospeli k názoru, že nie, toto nebolo správne rozhodnutie,“ povedal Shovlin o dvojitej zastávke v boxoch.

„Mali sme urobiť to, čo od nás chcel George, teda nechať ho odjazdiť jedno kolo v čistom vzduchu. My sme však videli, že pneumatiky do prechodných podmienok sú omnoho rýchlejšie, takže na mokrých gumách by ste stratili čas na trati.“

„Problémom bolo, že Lewis i George boli pri sebe príliš blízko na to, aby sme dokázali vykonať dvojitú zastávku bez straty času a táto časová strata napokon stála Georgea pozíciu. Tak sa pred neho dostal Cunoda a možno aj Norris. Mal to teda ťažšie a musel sa cez týchto súperov dostať,“ dodal Shovlin.

Na druhej strane, taký Alpine sa rozhodol vyčkať a Fernanda Alonsa zastavil o kolo neskôr než Estebana Ocona. Ani z tohto rozhodnutia nebol španielsky pretekár dvakrát nadšený.

Príjemné preteky však nemal ani Russellov tímový kolega Lewis Hamilton. Ten sa síce v súboji s Estebanom Oconom skvelo pobavil, ale predbehnúť ho nedokázal. Narazil pritom na starý známy problém svojho monopostu – ohromný odpor vzduchu na rovinkách. Mercedes skrátka Alpine nedokázal prešprintovať, čo vyvolalo otázky, prečo tím jazdil s takým veľkým zadným krídlom a neskúsil radšej inú špecifikáciu.

„Rozhodli sme sa pre najvyššiu úroveň prítlaku. Sčasti kvôli tomu, že s touto konfiguráciou sme jazdili najlepšie časy na kolo v pretekových simuláciách, v ktorých sme na suchej trati trpeli veľkou degradáciou pneumatík. Tiež sme však vedeli, že v nedeľu by mohlo pršať a mysleli si, že na vode by veľké zadné krídlo mohlo byť výhodou,“ vysvetľuje rozhodnutie Mercedesu Shovlin.

„Ako to však v týchto podmienkach býva, DRS nebolo aktivované, čo predbiehanie veľmi, veľmi sťažilo. Možno by konfigurácia s menšou úrovňou prítlaku bola lepšou alternatívou.“

„Smerom do budúceho roka však musíme dosiahnuť, aby naše auto generovalo viac prítlaku pri nižšom odpore vzduchu. To bude zásadné. Potom budeme môcť jazdiť s menšími krídlami a zostať konkurencieschopní v zákrutách,“ dodal Shovlin.