logo F1online.skF1online.sk

Ako zvýšiť Antonelliho sebadôveru? Stabilný monopost a Bonova podpora, hovorí Shovlin

Kimi Antonelli
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 02:53

Keď sa Mercedes zaviazal spojiť svoju budúcnosť s Kimim Antonellim, všetci poprední predstavitelia stajne začali unisono vychvaľovať jeho talent a bagatelizovať chyby. Tento prístup neochvejne pokračuje aj po nie príliš vydarenej prvej polovici sezóny, ktorá sa pre talianskeho mladíka ukázala ako veľmi zložitá. Aj Andrew Shovlin však vinu jednostranne hodil na auto.

Nebudeme si klamať, s výnimkou verejnej podpory Mercedes príliš neuľahčil život talianskemu mladíkovi. Monopost W16 je veľmi nekonzistentný a jeho tvorcovia opäť zablúdili pri vývoji, keď nedávno v chvate odmontovali zadné zavesenie.

Na Antonelliho plecia sa toho znieslo skrátka až príliš veľa po jazdeckej, technickej, mediálnej, politickej a všetkých ďalších stránkach. Nepomohli mu inžinieri chybami pri vývoji, nepomohol mu Toto Wolff rokovaniami s Maxom Verstappenom a v podstate mu „nepomohol“ ani George Russell skvelými výkonmi, aj keď z tých ho rozhodne viniť nebudeme.

Keď šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin dostal otázku, ako môže tím zvýšiť Kimiho sebadôveru v kokpite, jednoducho odpovedal: „Nič konkrétne v tomto smere nerobíme okrem Bonovej technickej podpory. Vieme, že ak mu poskytneme stabilný monopost, jeho výkony sa zlepšia,“ povedal známy inžinier.

„Faktom je, že sa prepadli obaja naši jazdci, ale George sa môže spoľahnúť na dlhé roky skúseností vo Formule 1, ktoré mu pomáhajú v kvalifikácii. Kimi nemá takú databázu a nevie, ako obísť problémy, čo mu pravdepodobne ubližuje o niečo viac. Je to však inžiniersky problém. Ak ho dokážeme vyriešiť, určite to posilní Kimiho sebadôveru,“ dodal Shovlin.

Šéf traťových inžinierov Mercedesu zároveň dodal, že ak by nepomohlo odmontovanie zadného zavesenia, neexistuje veľa ďalších možností, ktoré mohli spôsobiť prepad v porovnaní s úvodom sezóny. „Podľa nás je dobrá šanca, že auto sa týmto posunie správnym smerom,“ povedal Shovlin, čo znie celkom paradoxne, keď si uvedomíme, že diely, ktoré skončili v koši, inžinieri namontovali na auto práve s cieľom ho zlepšiť.

„Ak to nepomôže, musíme sa pozrieť, čo ďalšie sa mohlo zmeniť medzi súčasnosťou a otváracími podujatiami sezóny. Úprimne, zoznam je pomerne krátky, ale súťažný víkend je beztak šancou na experimentovanie a učenie. Dúfame, že týmto to napravíme. Ak sa to nestane, čaká nás viac práce,“ dodal Shovlin.

Súvisiace články

Diskusia