logo F1online.skF1online.sk

Prečo Mercedes neposlúchol Russella a povolal ho do boxov?

George Russell
© Jiří Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 11. 2024

George Russell vyhral v roku 2022 v Brazílii svoju prvú veľkú cenu. O dva roky neskôr mohol zopakovať tento úspech, ale proti bolo hneď niekoľko okolností. Zaradil sa k nim aj tím Mercedes, ktorý povolal svojho jazdca do boxov napriek jeho nesúhlasu.

Russellovi sa stala osudnou zastávka v boxoch na konci fázy virtuálneho safety caru, keď spolu s Landom Norrisom zamierili ako vedúci piloti k mechanikom. Esteban Ocon, Max Verstappen a Pierre Gasly zostali na trati a nakoniec sa dočkali červených vlajok, na ktoré tak vytúžene čakali.

Keď George Russell prešiel cieľom na štvrtom mieste – ako najvyššie postavený pilot z tých, ktorí zastavili pred červenými vlajkami –, po pretekoch naznačil, že mohol vyhrať, keby ho tím poslúchol. Aj keď dodal tradičnú formulku, že „vyhrávame a prehrávame ako tím“, bolo cítiť, že ho to mrzí.

„Myslím si, že s luxusom spätného pohľadu by ste zrealizovali odlišne väčšinu pretekov,“ povedal šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin. „Rozhodne to platí aj v tomto prípade.“

„Keď oznámili, že končí fáza VSC, mali sme len veľmi úzke okno, možno jednu alebo dve sekundy, keď sme Georgea mohli ponechať na trati. Chcete to urobiť, pretože bez VSC beztak stratíte dĺžku celého pit stopu. Môžete tiež zostať na trati a staviť na to, že niekto havaruje a spôsobí červené vlajky, čo sa aj stalo,“ povedal Shovlin.

„Do toho okamihu však zastávka v boxoch dávala zmysel. George by sa udržal vpredu a udržal by sa pred všetkými pilotmi, ktorí nezastavili. Okrem toho by mal výhodu čerstvejších pneumatík, keby nezaviali červené vlajky,“ dodal jeden z najdôležitejších inžinierov Mercedesu.

Prečo však tím neposlúchol Russella a rozhodol po svojom? Nuž, Shovlin na to priamo neodpovedal, len podčiarkol, že nemôžete staviť na červené vlajky. George si myslel, že prídu, ale takúto okolnosť nemôžete predvídať a preto sa rozhodli urobiť to, čo v danej chvíli považovali za najlepšie rozhodnutie.

„Normálne sa snažíme nepredpokladať, že prídu červené vlajky, pretože niekedy sa trafíte, inokedy nie. Ak vyjde na trať safety car, vy zostanete na trati a spoliehate sa na červené vlajky, ale tie neprídu, dostanete sa do problémov. Samozrejme, táto stávka vyšla jazdcom, ktorí zostali na trati a dokázali z toho vyťažiť,“ povedal Shovlin.

Súvisiace články

Diskusia