logo F1online.skF1online.sk

Stále sme nevyriešili problémy v pomalých zákrutách, znie z Mercedesu

Lewis Hamilton
© Jiří Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 11. 2024

Problém s poskakovaním a problém v pomalých zákrutách. Nie, toto nie je rok 2022. Máme rok 2024 a Mercedes rieši stále rovnaké problémy. Pred nami je štvrtý, a posledný, rok tohto cyklu pravidiel a podľa šéfa traťových inžinierov Andrewa Shovlina je najvyšší čas, aby si dámy a páni v Brackley poradili so slabinami svojho monopostu.

Budúcoročné auto ponesie označenie W16 a v tomto prípade už v Mercedes skutočne nemôže zaváhať. Z vonkajšieho pohľadu to vyzerá, že inžinieri okolo staronového technického riaditeľa Jamesa Allisona riešia stále tie isté problémy. Mercedes buď hviezdi, alebo sa trápi. Vo väčšine prípadov však platila druhá možnosť.

Rok 2025 bude pre tento tím posledným pokusom v rámci tohto cyklu pravidiel. Priestor na vývoj a zlepšenie nie je veľký, keďže budúca sezóna bude z väčšej časti venovaná vývoju auta novej generácie, ale podľa slov šéfa traťových inžinierov Mercedesu Andrewa Shovlina je jeho tím odhodlaný urobiť všetko, aby napravil svoje problémy.

„Pokiaľ ide o náš učebný proces, tak vieme, že sme naďalej slabí v rovnakom type zákrut. Sú to navzájom prepojené pomalé zákruty. V tých obvykle zakopávame,“ vysvetlil Shovlin.

„Pred brazílskym víkendom sme mali na radare druhý sektor ako časť trate, v ktorej sa môžeme trápiť. V záverečných pretekoch sa sústredíme práve na toto a pokúsime sa naučiť čo najviac. V šampionáte už nemôžeme postúpiť vyššie a veľmi nepravdepodobná je aj hrozba zozadu. Naše sústredenie sa preto do veľkej miery presunulo na to, čo sa potrebujeme naučiť v tomto roku s cieľom vyriešiť naše problémy,“ skonštatoval Shovlin.

Aj keď Mercedes v šampionáte už o nič nebojuje, nemožno ho odpisovať. Celková situácia sa mení každý víkend. Aj v Brazílii štartoval George Russell z prvého radu a viedol v prvej polovici pretekov. Ktovie, možno nám tento tím ešte prichystá nejaké prekvapenie.

„Vo Vegas sú dlhé rovinky a veľa pomalých zákrut. Katar je rýchlejšia trať a posledný okruh v Abú Zabí je z každého rožku trošku. Tieto posledné tri veľké ceny nám ponúknu dobrý pohľad na to, ako na tom sme a kto je meradlom pre ostatné tímy,“ povedal Shovlin o cieľoch svojho tímu v závere roka.

„Niekedy je to Red Bull, inokedy McLaren alebo Ferrari, ale tieto záverečné podujatia nám umožnia stanoviť našu stratu. Tú potrebujeme počas zimných mesiacov uzavrieť,“ dodal Shovlin.

Súvisiace články

Diskusia