V McLarene zavládlo sklamanie
McLaren zažil po bodovej žatve zo Singapuru pomyselné bolenie brucha. Zo Suzuky odchádza s jediným bodom, čo znamená opäť prepad za Alpine v Pohári konštruktérov. Papájovým tentoraz premenlivé podmienky príliš nesadli.
Lando Norris mal veľmi zlý prvý štart, po ktorom padol na trinástu priečku. Svoj deň zachránil po reštarte, keď o kolo skôr oproti väčšine poľa prezul na intermediálne pneumatiky, pričom pitstop si sám vypýtal. Nezískal toľko pozícií ako Vettel či Latifi, ktorí zastavili ešte skôr, no posunul sa aspoň späť na body.
Až do konca sa však sťažoval na svoje pneumatiky a z desiateho miesta sa nedokázal posunúť ani cez Nicholasa Latifiho. „Aj jeden bod je lepšie než nič. Musím sa z neho tešiť. Na prvom štarte som stratil veľa pozícií, pretočili sa mi kolesá. Získal som ich späť vďaka skoršiemu pitstopu po reštarte. Musím brať aj bod,“ povzdychol si Lando Norris, ktorý si väčšinou užíva takéto podmienky. Aj z jeho vysielačiek však bolo zrejmé, že dnes sa na trati necítil veľmi dobre.
„Ťažko ľuďom opísať, aké to bolo v aute ťažké a strašidelné. Po prvom štarte som nevidel desať metrov pred seba. Ak idete v týchto rýchlostiach a pred vami niekto po nehode zastaví tak ako Carlos, tak ho neuvidíte, až kým nie je neskoro. Zastaviť preteky bolo správne. Potom už boli podmienky v poriadku,“ doplnil.
Daniel Ricciardo mal na rozdiel od svojho kolegu výborný štart, keď poskočil na ôsmu priečku. Spolu s tímom však nesprávne posúdil situáciu pri reštarte a prezúvaní z pneumatík do silného dažďa na intermediálky. Na trati zostal ešte o kolo dlhšie, kvôli čomu prišiel o bodované umiestnenie.
„Celé sa to lámalo na pneumatikách. Bolo ťažké čítať podmienky, nebol som si istý, či je trať už pripravená na intermediálky. V takýchto situáciách sa nemôžete spoliehať na ostatných. S inžinierom sme to rozoberali v poslednej šikane, napokon sme sa rozhodli urobiť ešte jedno kolo, ktoré ma na konci stálo body. Dnes uspeli tí odvážni, ktorí prezuli skôr,“ vyhlásil Daniel Ricciardo.
McLaren spadol na piate miesto Pohára konštruktérov, na Alpine aktuálne stráca trinásť bodov. „Pre nás bola táto nedeľa sklamaním. Pri Danielovi sme boli po reštarte príliš konzervatívni a zostali sme vonku príliš dlho, čo vyústilo v stratu pozícií. Lando naopak stratil na štarte, no pri reštarte získal skorším pitstopom. Neboli sme takí konkurencieschopní ako by sme si priali. Pred Austinom využijeme čas, ktorý máme, aby sme z auta skúsili vyťažiť viac,“ skonštatoval šéf tímu Andreas Seidl.