Organizátori v Monze sa ospravedlnili za problémy a prisľúbili nápravu
Mala to byť oslava 75. výročia založenia automobilky Ferrari a 100. narodenín legendárneho okruhu v Monze, no skončilo to fraškou. Prakticky neexistujúca fanzóna, problémy s dopravou, výhľadom, dlhé rady pri vstupe na okruh, stánkoch s občerstvením aj pitnou vodou, atď. Organizátori boli pri pohľade na toto všetko nútení ospravedlniť sa a my im ešte pripomenieme slová šéfa Formuly 1 Stefana Domenicaliho, ktoré predniesol minulý víkend.
Návšteva 336-tisíc fanúšikov v priebehu jedného pretekárskeho víkendu je ďalším dôkazom rastúcej popularity tohto športu. Dalo sa očakávať, že infraštruktúra a organizácia na okruhu v Monze bude s takýmto návalom zápasiť a presne to sa aj stalo.
Problémy mali hlavne fanúšikovia s lístkami na prírodné tribúny, ktoré boli preplnené a znemožnili niektorým nešťastníkom výhľad na trať. Komplikácie boli takisto s dodávkou jedla a vody kvôli systému žetónov, ktorý vytváral obrovské rady. Nefunkčná fanzóna bola iba „špičkou ľadovca“, ktorej už nikto neprikladal veľkú váhu, keďže problém s výhľadom, jedlom či vodou bol omnoho zásadnejší.
Uvedomili si to aj promotéri, ktorí sa prostredníctvom sociálnych sietí verejne ospravedlnili.
„Autodromo Nazionale Monza vyjadruje ľútosť nad nepríjemnosťami, ktoré zažili mnohí fanúšikovia na Veľkej cene Talianska. Riadiaca štruktúra a jej ľudia vynaložili maximálne úsilie, aby zorganizovali podujatie, ktoré prekonalo všetky rekordy v návštevnosti,“ stojí v stanovisku okruhu na sociálnych sieťach.
„Pre Autodromo Nazionale Monza je zážitok fanúšikov prioritou a z tohto dôvodu sme aj s našimi partnermi spustili hĺbkové skúmanie s cieľom prešetriť pôvod všetkých kritických problémov a následne prijať opatrenia, ktoré tomu do budúcna zabránia,“ dodávajú organizátori.
Toto sa stalo presne v čase, keď šéf Formuly 1 Stefano Domenicali v talianskych médiách upozorňoval na nedostatky, s ktorými okruh zápasí a vyzýval na ich odstránenie. Zopakoval pritom, že jednotlivé podujatia sa nesmú spoliehať na to, že im história a tradícia zaručí miesto v kalendári.
„Toto podujatie si miesto v kalendári zaslúži, ale ako som už povedal predtým, história už dnes nestačí. Očakávame, že dôjde k takej modernizácii infraštruktúry, ktorú sme definovali,“ povedal Domenicali.
„Samozrejme, COVID so sebou priniesol odlišné potreby a priority, ale teraz sú zadefinované projekty, ktoré je potrebné zrealizovať. Je potrebné uskutočniť modernizáciu miesta konania veľkej ceny, aby si z nej fanúšikovia odniesli tie najlepšie zážitky,“ dodal Domenicali.
Na záver pripomeňme, že Monza má zmluvu s Liberty Media do roku 2025.