logo F1online.sk

Moje výkony by mali byť posudzované až od výmeny šasi, myslí si Latifi

Nicholas Latifi
© Twitter/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 8. 2022

Nedá sa to povedať inak, Nicholas Latifi po dvoch prehrách s Georgeom Russellom prehráva aj interné porovnanie s novým tímovým kolegom Alexom Albonom. Kým v zákulisí sa stále intenzívnejšie špekuluje o jeho konci, kanadský pretekár sa bráni, jeho tohtoročné výkony vraj nie sú také zlé, ako to pri pohľade na štatistiky vyzerá.

Williams postavil pre rok 2022 najslabší monopost, o tom teraz niet veľkých pochybností. Posúdenie výkonov kanadského pretekára je tak najlepšie možné porovnaním s tímovým kolegom Alexom Albonom. Ten z trinástich kvalifikácií vyšiel víťazne jedenásťkrát a z trinástich pretekov preťal cieľovú pásku ako prvý desaťkrát.

Samozrejme, tieto štatistiky sú zakaždým relatívne, aj tak je však porovnanie dvojice pilotov Williamsu viac ako jednoznačné.

Latifi, ktorý sa v úvode trápil s adaptáciou na nové pravidlá, sa však bráni. V Silverstone vraj dostal nové šasi a v ostatných pretekoch aj vylepšený balík. Preto by bol rád, keby bola jeho výkonnosť posudzovaná len na základe posledných štyroch veľkých cien.

„Teraz sa už vo svojej pozícii cítim omnoho komfortnejšie,“ povedal Latifi pre Motorsport.com. „Uvedomujem si a aj som to ukázal, že ak odjazdím spôsobom, akým viem, a dostanem z auta čo najviac, potom sú výkony také, aké majú byť. To podľa mňa na zotrvanie v F1 stačí.“

„Začiatkom roka to očividne neplatilo. Nemôžete však poprieť, že v ostatných pretekoch sa moja výkonnosť zlepšila. Vyvíjam na seba väčší tlak, ale ten tu bude vždy. Taká je F1, nie?“

Dôvod tohto zlepšenia je vraj jasný. Aj sám Latifi priznáva, že pred vykonaním zmien na VC Veľkej Británie sa mu v aute nedarilo robiť pokroky, kvôli tomu vraj bol po domácej veľkej cene „extrémne demoralizovaný“.

„Pri odchode z Montrealu som mal pocit, že som neurobil žiadny pokrok, v podstate vo všetkých oblastiach. Nedokázal som pochopiť, prečo bolo tempo zakaždým také slabé. Na Silverstone sme však vymenili šasi, len aby sme vylúčili, že problém môže byť tam. Vtedy sa však výkonnosť dostavila,“ povedal Latifi.

„Nie som stopercentne presvedčený, že s šasi bolo niečo v neporiadku, ale som si na 99,9-percent istý, že niečo nebolo úplne v poriadku. Ťažko povedať.“

„Fakty však neklamú. Pokiaľ ide o mňa, tak osobne som po Montreale nič nezmenil. Cítil som sa extrémne demoralizovaný a nedokázal precítiť auto. Od Silverstone to však bolo oveľa lepšie. Aj keď tempo stále nebolo zvlášť konkurencieschopné, aspoň cítim, čo auto robí a dokážem s ním bez problémov jazdiť na limite. To bol hlavný rozdiel,“ dodal Latifi.