Albon: Keby sa tak preteky skončili o päť kôl skôr… | Magazín F1 - F1online.sk

Albon: Keby sa tak preteky skončili o päť kôl skôr…

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Pirelli F1 Press Area

Williams siahal v Austine po ďalšom prekvapivom umiestnení. Tento tím sa v doterajšom priebehu sezóny dostal do najlepšej desiatky celkovo štyrikrát a mohlo sa to podariť aj v Texase, keď Alex Albon opäť výrazne zasiahol do boja o bodované priečky. V samom závere mu však úplne odišli gumy, takže body brali iní.

V Austine to pre Williams bola taká klasika, Alex Albon sa zubami-nechtami snaží udržať s výkonnostne poddimenzovaným monopostom v boji o bodované priečky, kým Nicholas Latifi sa snaží zo všetkých síl neskončiť na poslednom mieste. Kanaďan sa opäť najlepšej desiatke ani nepriblížil, no rodák z Londýna podal ďalší sympatický výkon a dlho to vyzeralo, že by si napokon mohol siahnuť na body.

Vďaka výbornej kvalifikácii a penalizáciám odštartoval Albon do pretekov zo štvrtého radu. Úvod mu však vôbec nevyšiel a prepadol sa na dvanástu priečku. Chyba Valtteriho Bottasa mu napokon umožnila odkrútiť si „pit stop zadarmo“ a vrátiť sa do boja. Snaha dôjsť na tejto sade do cieľa však body nepriniesla, keďže v závere pretekov toho od svojich opotrebovaných pneumatík žiadal priveľa.

„Dúfal som, že by to mohlo byť niečo ako Spa 2.0 a chvíľu to tak aj vyzeralo,“ povedal po pretekoch Albon, ktorý nakoniec skončil dvanásty. „Keby tak preteky skončili o päť… možno aj tri kolá skôr, tak by sa nám to podarilo. Degradácia však bola vysoká, čo sme pred pretekmi aj vedeli. Nášmu autu nepomáhali ani veterné podmienky, kvôli čomu sa kĺžete ešte viac a ešte viac ničíte gumy.“

„Mám pocit, že sme dnes nemali dostatočné tempo. Mali sme však príležitosť a oproti ostatným aj strategickú výhodu. Boli sme v pozícii, z ktorej sme mohli ašpirovať na bodované umiestnenie. Bolo to tak trochu na mne, či sa mi podarí udržať, ale nakoniec nám to uniklo, čo je škoda,“ povedal Albon.

Na otázku, či Williams v nedeľu urobil všetko správne, aby skončil v najlepšej desiatke, britsko-thajský pretekár odpovedal: „Urobili sme všetko správne. Myslím, že z tohto dňa i celého víkendu si môžeme zobrať veľa pozitívneho. Takmer sme sa dostali do Q3 na trati, ktorá nám príliš nesedí, rovnako tak nám nesedeli podmienky. V pretekoch to už bol iný príbeh, ale podľa mňa môžeme byť na seba hrdí.“

Jeho tímový kolega Nicholas Latifi naproti tomu zo svojho tieňa nevystúpil. V šiestej zákrute sa roztočil a taktiež dostal penalizáciu po kolízii v súboji s Mickom Schumacherom. Napokon ho klasifikovali na sedemnástom a teda poslednom mieste.

„Ak mám byť úprimný, bolo to lepšie, ako som očakával. Tým nechcem povedať, že auto nebolo zložité na riadenie. Odtrhlo sa to vo vysokej rýchlosti, určite to bola jazdecká chyba z mojej strany. Auto bolo veľmi na hrane,“ priznal po pretekoch Latifi, ktorý nemal problém ani s trestom od komisárov.

„Myslím si, že to je oprávnená penalizácia. Snažil som sa brzdiť čo najneskôr, ale prebrzdil som a nedokázal zatočiť. Nemám teda s týmto rozhodnutím problém,“ dodal Latifi.