logo F1online.sk

Prekvapenie v Haase: Giovinazzi odjazdí dva voľné tréningy

Antonio Giovinazzi
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 8. 2022

Antonio Giovinazzi sa po veľmi neúspešnej prvej sezóne vo Formule E vracia do kokpitu Formuly 1. Americký tím Haas v pondelok oznámil, že rodák z Martina Franca odjazdí v monoposte VF-22 prvé voľné tréningy v Monze a Austine. Stále pritom nevieme, kto s touto stajňou odjazdí povinné nováčikovské jazdy v tejto sezóne.

V tomto roku musí každý z tímov povinne nasadiť do dvoch voľných tréningov nováčika. Za nováčika sa pritom podľa športových pravidiel považuje jazdec, ktorý vo Formule 1 neodjazdil viac ako dva preteky. Niektoré celky už svoju povinnosť aspoň sčasti splnili. Jüri Vips jazdil s Red Bullom v Španielsku, Nyck de Vries si zas vyskúšal Williams (Španielsko) a Mercedes (Francúzsko).

Ešte nevieme, ktorý nováčik bude v tomto roku jazdiť s Haasom, hoci ako jasný kandidát sa núka testovací pilot stajne Pietro Fittipaldi. Ten v roku 2020 odjazdil dve veľké ceny ako náhradník za zraneného Romaina Grosjeana, takže podmienku stanovenú pravidlami spĺňa.

Napriek tomu, že Haas ešte nenasadil nováčika ani raz, prekvapil v pondelok tlačovým stanoviskom, podľa ktorého dostane šancu Antonio Giovinazzi. Ten odjazdil v F1 tri sezóny, takže nováčikom určite nie je.

Táto správa zrejme povedie k ďalším špekuláciám. V posledných týždňoch sa totiž hovorilo o tom, že Mick Schumacher hľadá cestu von z Haasu i akadémie Ferrari a rád by nahradil Fernanda Alonsa v tíme Alpine.

„S radosťou chceme privítať Antonia Giovinazziho späť v našom tíme. Odjazdí s nami dva prvé voľné tréningy,“ povedal šéf Haasu Günther Steiner.

„Ferrari malo záujem poskytnúť Antoniovi čas v tohtoročnom monoposte Formuly 1 a my im, prirodzene, radi pomôžeme. Podobnú situáciu sme si s Antoniom a Ferrari užili v roku 2017. Teraz je však už omnoho skúsenejší a vďaka celým trom rokom vo Formule 1 poskytne kvalitnú spätnú väzbu. Teším sa, že sa s Antoniom opäť stretneme,“ dodal Steiner.

„Som rád, že mám opäť možnosť zajazdiť si v rámci súťažného víkendu F1,“ povedal Antonio Giovinazzi. „Okrem jazdy na simulátore je dôležité otestovať aj skutočný monopost na trati a už sa neviem dočkať, až si opäť oblečiem kombinézu a nasadím helmu. Bude to pre mňa príležitosť nabrať sebadôveru s novou generáciou monopostov. Je to najlepší spôsob prípravy pre prípad, že by ma povolali ako ich rezervného jazdca.“

„Ďakujem Haasu a Ferrari, teším sa, že budem môcť prispieť tímu, ktorý mi dal šancu už v roku 2017,“ dodal taliansky pretekár.

Ten má za sebou priam hororovú a bezbodovú prvú sezónu vo Formule E. Na konci sezóny sa dokonca zranil a v posledných pretekoch ho v kokpite nahradil Sacha Fenestraz. Jeho budúcnosť zostáva nateraz otázna.

Táto informácia by však mohla opäť rozvíriť špekulácie o budúcnosti Micka Schumachera v tíme. Vplyv Ferrari na Haas je nepopierateľný, ale americký tím v minulosti len neochotne uvoľňoval kokpity pre podobné príležitosti. Nezabúdajme ani na povinnosť posadiť v prvom tréningu do kokpitu nováčika, ktorú si Haas zatiaľ nesplnil.

Súvisiace články