logo F1online.sk

Giovinazzi by sa rád vrátil do F1: Nie je to v mojich rukách

Antonio Giovinazzi
© LAT Images/Haas Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 9. 2022

Tohtoročné prestupové obdobie bolo bohaté na zvraty a nečakané posuny. Vo víre špekulácií sa ocitol aj bývalý pilot Alfy Romeo a dnes rezervný jazdec Ferrari Antonio Giovinazzi. Ten sa po nesmierne frustrujúcej sezóne vo Formule E pokúša o nečakaný návrat do Formuly 1.

Počas svojich troch rokov v Alfe Romeo nepredviedol rodák z Martina Franca nič svetoborné. Naďalej však má nad sebou ochrannú ruku Ferrari a objavil sa vo víre tohtoročných prestupových špekulácií.

Najprv bol spájaný s Haasom ako možný nástupca Micka Schumachera a tento týždeň sa objavili správy, že ho čaká test s minuloročným monopostom Alpinu na Hungaroringu.

Giovinazzi si v Monze prvýkrát vyskúšal novú generáciu monopostov, keď v prvom voľnom tréningu jazdil s Haasom. „Je to skvelý pocit byť späť v monoposte F1. Máme nové pravidlá, nové pneumatiky a vlastne všetko je nové. Porovnanie s Kevinom bolo taktiež dobré,” povedal po prvom voľnom tréningu v Taliansku Giovinazzi. „Mohli sme dopadnúť ešte lepšie, ale vo svojom najlepšom kole som narazil na premávku.“

„Myslím si, že to bol dobrý začiatok, veľká vďaka Haasu a Ferrari za túto príležitosť. Už sa teším na môj ďalší tréning do Austinu. Je to úplne iná trať s vyššími požiadavkami na prítlak,“ dodal Giovinazzi.

Toho sa reportéri, prirodzene, spytovali aj na jeho budúcnosť. O tej však taliansky pretekár nevedel povedať viac. „Nie je žiadnym tajomstvom, že v roku 2023 chcem byť na štartovom rošte, to je jasné. Nie je to však v mojich rukách.“

„Teraz sa sústredím na voľné tréningy s Haasom, jeden máme za sebou, druhý pred sebou. Tohtoročné dianie na prestupovom trhu je poriadne intenzívne, takže uvidíme, čo sa stane.“

„Nemám pre vás žiadne novinky, keď nejaké prídu, tak budem prvý, kto vám to povie. Zatiaľ však nič nemám,“ povedal taliansky pretekár.

Keďže toto bola jeho prvá skúsenosť s novou generáciou monopostov, prvýkrát okúsil na vlastnej koži aj poskakovanie. To bolo začiatkom sezóny veľkou témou, ale v jej priebehu sa podarilo inžinierom zapracovať a tento jav minimalizovať, hoci sa do istej miery naďalej vyskytuje. „Áno, pre mňa bol najväčší rozdiel v tom, že na rovinkách auto poskakovalo. Je to pre mňa pomerne nové,“ povedal Giovinazzi.

„V prvej fáze tréningu som mal problém identifikovať brzdný bod. Musíte sa prispôsobiť a hoci som s tým zo začiatku bojoval, ku koncu to už bolo lepšie. V Austine to bude ešte lepšie.“

„Je šialené, koľko prítlaku majú tieto autá pri vysokých rýchlostiach. V Monze sa jazdí s nízkou úrovňou priľnavosti, takže to nebolo až tak cítiť, ale už sa teším do Austinu, kde budem môcť pocítiť ten prítlak v rýchlych zákrutách,“ dodal Giovinazzi.