logo F1online.sk

Štatistiky a fakty po VC Rakúska 2022

Charles Leclerc, Max Verstappen, Lewis Hamilton so šampanským na pódiu VC Rakúska 2022
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Tomáš Nagy
Tomáš Nagy18. 7. 2022

Ferrari na víťaznej vlne a Mick Schumacher jazdcom dňa. To boli azda najviac skloňované udalosti VC Rakúska. Nie je žiadnou novinkou, že Micka neustále prirovnávajú k jeho legendárnemu otcovi. Očakávania fanúšikov sú pri priezvisku Schumacher prirodzene veľké, čo určite zväčšuje tlak na pleciach mladého pretekára. Napriek tomu to Mick zvláda so skromnosťou sebe vlastnou a na posledných dvoch podujatiach aj dlho očakávanými výsledkami. Takmer jeden a pol sezóny od svojho debutu čakal na majstrovské body, aby následne zaknihoval dva bodované víkendy za sebou.

Mick na okruhu v Spielbergu napodobnil premiérovú jazdu na štajerskej trati svojho slávneho otca z roku 1997, ktorý to rovnako vytiahol z deviatej priečky na štarte na konečnú šiestu v cieli. Vďaka Mickovým bodom v F1 je teraz rodina Schumacherovcov prvou v histórii kráľovnej motoršportu, v ktorej získali majstrovské body traja rôzni členovia rodiny – Michael, jeho brat Ralf a syn Mick.

Pre fanúšikov Sebastiana Vettela nebola tohtoročná veľká cena na Red Bull Ringu dôvodom na oslavu. Žiaľ, krivka formy štvornásobného majstra sveta opäť smeruje smerom dolu. V piatkovej kvalifikácii skončil rodák z Heppenheimu na poslednom mieste, čo sa mu naposledy prihodilo ešte vo farbách Ferrari v Nemecku 2019. Ale vtedy Seba odsunula na koniec štartového roštu porucha turbodúchadla. V Rakúsku za to nemohli technické ani iné neovplyvniteľné okolnosti, ale vymazaný čas a nedostatok rýchlosti, čo sa mu stalo prvý raz v kariére.

VC Rakúska priniesla aj ďalšie pozoruhodné štatistiky, o ktoré sa s vami podelíme za prispenia redaktorov z Auto Motor und Sport:

  • Ferrari má v tejto sezóne na konte štyri víťazstvá a sedem pole positions. Red Bull presne naopak.
  • Charles Leclerc čakal na výhru sedem pretekov a konečne zaznamenal prvý triumf na podujatí, v ktorom neštartoval z pole position.
  • Ferrari vyhralo v Rakúsku po prvý raz od roku 2003, keď to dokázal Michael Schumacher. Zároveň zvíťazilo v dvoch a viac pretekov v rade premiérovo od ročníka 2019, keď nenašlo premožiteľa v sérii troch podujatí – Belgicko, Taliansko a Singapur.
Scuderia Ferrari Press Office
  • Stajňa z Maranella je prvým tímom v histórii F1, ktorý pokoril hranicu 9000 bodov a vedie rebríček s 9015 bodmi. Druhý Mercedes ich má na konte 6535,5 a tretí Red Bull 5988.
  • Max Verstappen zaznamenal na rakúskej trati šnúru 153 kôl na čele pretekov bez prerušenia, ktorú mu prestrihol Leclerc predbiehacím manévrom v 12. kole.
  • Charles Leclerc dosiahol 5. triumf a 18. pódium v kariére. S počtom víťazstiev sa dostal na delené 49. miesto historických tabuliek, kde dorovnal majstrov sveta z rokov 1950 a 1982 Giuseppeho Farinu a Kekeho Rosberga a spoločnosť im robia aj Clay Regazzoni, John Watson a Michele Alboreto. V prípade stupňov víťazov okupuje delenú 56. priečku histórie s majstrom sveta z roku 1955 Mikom Hawthornom a Heinzom-Haraldom Frentzenom.
Scuderia Ferrari Press Office
  • Max Verstappen zaznamenal celkovo 16. pole position a 68. pódium. Pri štartoch z prvej priečky dorovnal na 20. mieste histórie Felipeho Massu a Stirlinga Mossa a pódiový ceremoniál si vychutnal rovnako často ako Rubens Barrichello na 8. priečke. Max zároveň absolvoval vo farbách Red Bullu 129. veľkú cenu a vyrovnal na čele tímovej štatistiky Marka Webbera.
  • Lewis Hamilton je posledným jazdcom tejto sezóny, ktorý dokončil všetky preteky.
Jiří Křenek/Mercedes
  • Po tretí raz za sebou finišoval Lewis Hamilton na treťom mieste. Iba dvaja piloti získali štyri tretie miesta v rade – Heinz-Harald Frentzen (1997 – Spa, Monza, Spielberg, Nürburgring) a Mark Webber (2011 – Montreal, Valencia, Silverstone, Nürburgring).
  • Už po piatykrát v tejto sezóne skončili monoposty Mercedesu na treťom a štvrtom mieste. Dva najvyššie stupienky im naďalej neboli dopriate.
Jiří Křenek/Mercedes
  • Haas ziskom 14 bodov (vrátane šprintu) dosiahol druhý najúspešnejší výsledok v histórii tímu. Lepšie dopadla VC Rakúska 2018 a 22-bodová žatva za štvrté a piate miesto.
  • Haas nazbieral v prvých jedenástich tohtoročných podujatiach viac bodov (34) ako za posledné tri ročníky dokopy (31).
  • Naposledy Haas bodoval s oboma autami v dvoch Grand Prix v rade na posledných dvoch pretekoch sezóny 2018 v Brazílii (8. a 9. miesto) a Abú Zabí (9. a 10. miesto).
LAT Images/Haas
  • Pred tohtoročným Rakúskom sa naposledy objavilo priezvisko Schumacher v prvej šestke výsledkovej listiny na VC v Monze 2012.
  • Sebastian Vettel po prvý raz v kariére zažil tri vypadnutia po sebe v Q1. Jeho kolega Lance Stroll má s elimináciou v prvej časti kvalifikácie oveľa väčšie skúsenosti, keď v nej skončil už po 56. raz. V tejto nelichotivej štatistike predbehol Adriana Sutila a Heikkiho Kovalainena (55). Iba Timo Glock (59) a Marcus Ericsson (71) vypadli v Q1 viackrát.
Motorsport Images/Aston Martin
  • Fernando Alonso odkrúžil vo svojej kariére F1 už 18 619 kôl. Historickým rekordérom je ešte stále Kimi Räikkönen, ktorý má iba o dve kolá viac a pravdepodobne na nastávajúcej VC Francúzska príde o rekord.
  • McLaren spomedzi všetkých tímov odjazdil najviac pretekových kôl v tejto sezóne (1281). Na opačnom konci je vďaka pretrvávajúcim problémom so spoľahlivosťou Ferrari s 1071 kolami.
Motorsport Images/McLaren
  • Lando Norris je momentálne jediným jazdcom v poli, ktorý bodoval na Red Bull Ringu pri každej účasti.
  • VC Rakúska dokončilo iba päť áut v rovnakom kole ako víťaz, najmenej od Mexika 2021 (tiež päť).
  • Jazdec štartujúci z 19. priečky už po tretí raz v rade dokázal bodovať – Leclerc v Kanade (5. miesto), Schumacher vo Veľkej Británii (8. miesto) a Alonso v Rakúsku (10. miesto).
  • Okrúhlu 100. Grand Prix zaknihoval v Spielbergu Esteban Ocon a v tomto smere mu patrí 75. miesto v historickom rebríčku.