Mechanici Mercedesu museli „na kolene“ vyrobiť novú podlahu z dvoch zničených kusov | Magazín F1 - F1online.sk

Mechanici Mercedesu museli „na kolene“ vyrobiť novú podlahu z dvoch zničených kusov

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/F1

Mechanici Mercedesu majú za sebou naozaj ťažký víkend. V piatkovej kvalifikácii havaroval najprv Lewis Hamilton, potom George Russell. Poškodenia monopostov pritom nebolo vôbec malé, zvlášť ten Lewisov. Technický riaditeľ tímu Mike Elliott teraz poodhalil, ako to vyzeralo v garáži z piatka na sobotu.

Zoznam zničených komponentov nebol vôbec krátky, čo však nebol ten najväčší problém. Rovnako tak nebolo najväčším problémom veľké množstvo práce, ktoré mechanikov v garáži čakalo, ale nedostatok náhradných dielov, keďže došlo k zničeniu dvoch zadných krídel, dvoch podláh a Lewis tiež poškodil šasi.

Zvlášť kritické to bolo s podlahami, keďže v garáži Mercedesu sa nachádzala len jedna náhradná. Niečo také by sa v dobe pred zavedením rozpočtového stropu určite nestalo.

„Keď vám v priebehu súťažného víkendu havarujú obe autá, tak vás čaká ťažký zvyšok podujatia,“ povedal v tradičnom brífingu po skončení Veľkej ceny Rakúska Mike Elliott. „Oba monoposty utrpeli dosť veľké poškodenia, obe podlahy boli zničené, takisto obe zadné krídla a početné prvky zavesenia. Na Lewisovom aute došlo taktiež k zničeniu predného krídla a drobnému poškodeniu šasi.“

„Boli to poškodenia, ktoré dokážeme opraviť, ale nie priamo v priebehu víkendu. Znamenalo to nutnosť znovu od základov poskladať Lewisov monopost a taktiež pokúsiť sa z dvoch poškodených podláh vyrobiť jednu. Mali sme k dispozícii len jednu náhradnú, ktorú sme mohli nasadiť. Z dvoch poškodených bolo potrebné využiť čo najviac k výrobe ďalšej,“ hovorí Elliott.

Nakoniec sa to aj podarilo, hoci výsledný produkt bol akýsi hybrid zmontovaný z dielov, ktoré sa podarilo vyhrabať. Po množstve práce sa napokon Mercedes do boja vrátil, hoci Russellov monopost bol dokončený tesne po začiatku druhého voľného tréningu, ten Hamiltonov až v jeho druhej polovici.

„Po prestavbe bolo nutné znovu vyladiť nastavenie, na čo máte v druhom voľnom tréningu len obmedzený priestor. Navyše, po ťažkom poškodení dvoch áut sa jazdci ocitli v situácii, keď ďalšie poškodenie v sobotnom šprinte môže znamenať koniec aj pre nedeľné preteky,“ povedal Elliott.

„Pri príprave oboch áut sa vykonalo obrovské množstvo práce. V Lewisovom prípade došlo k poškodeniu šasi, ktoré sme v poli nemohli opraviť. V sobotu ráno sme preto jeho auto museli postaviť tak trochu od nuly.“

„To auto sa muselo postaviť z ničoho, znovu namontovať motor, prevodovku, zavesenie a všetky uchytenia podvozka. Všetko sa muselo dať na miesto a mechanici to zvládli v sobotu ráno za tri a pol hodiny. Je to skvelý úspech a patrí im všetok kredit za to, že nás dostali späť do boja,“ dodal Elliott.