logo F1online.skF1online.sk

Red Bull v piatok experimentoval, ozrejmil Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala22. 7. 2022

Červení býci ani v druhom tréningu nedokázali z hľadiska kvalifikačnej rýchlosti prekonať Ferrari, ba práve naopak. Rozdiel medzi top tímami sa prehĺbil na viac než polovicu sekundy, čo Max Verstappen vysvetľuje hľadaním balansu aj experimentovaním s monopostom.

Red Bull v Rakúsku doplatil na niekoľko vecí. Miera opotrebovania pneumatík bola len vrcholom ľadovca, ktorý tvorilo viacero menších problémov a chýb tímu vrátane nesprávnych nastavení. Okrem toho všetko nasvedčuje tomu, že niektoré vylepšenia sa nesprávali podľa očakávaní, no inžinieri si to všimli až príliš neskoro. Keďže v sobotu už autá boli pod parc fermé, veľa s tým nemohli robiť.

Môžeme sa teda domnievať, že hlavným cieľom piatkového programu v Le Castellet bolo nájdenie lieku na tieto problémy. Max Verstappen pred mikrofónom Sky Sports sám priznal, že Red Bull niečo testoval.

“Druhý tréning bol pre nás o čosi náročnejší. Nenašli sme balans, v aký sme dúfali,” rozhovoril sa Max Verstappen. “Avšak, skúšali sme aj pár vecí s autom, takže pred sobotou sa na to pozrieme, pokúsime sa dostať bližšie.”

Polsekundová strata na Carlosa Sainza neveští nič dobré, no Red Bull sa v tejto sezóne už viackrát dokázal prebojovať k víťazstvu aj bez pole position. “Myslím si, že dlhé jazdy boli o niečo lepšie, ale pneumatiky sa tu dosť prehrievajú. Ťažko sa hodnotí, ako presne na tom ste. Vieme však, že nás čaká ešte dosť práce.”

Podarilo sa aspoň zmierniť degradáciu pneumatík, ktorá bola v Rakúsku veľmi vysoká? “To ešte neviem. Táto trať je aj tak k pneumatikám dosť drsná, nedá sa to dobre porovnávať s Rakúskom,” vysvetlil svoju opatrnosť vo vyjadreniach Verstappen. “Navyše by sme potrebovali o niekoľko kôl viac, aby sme získali naozaj dobrý obraz.”

Maxovi Verstappenovi dnes robila problémy aj nedotáčavosť monopostu. Doplácal na to najmä v plynulej sekcii za treťou zákrutou, v ktorej platí, že ak v trojke máte nedotáčavé auto a na výjazde z nej ste širokí, tak ideálne neprejdete ani zákruty 4 a 5.

Keď je monopost Red Bullu mierne nedotáčavý, Sergio Pérez zvykne byť k svojmu kolegovi oveľa bližšie. V piatok však naňho stratil celú sekundu a obsadil až desiate miesto. Do značnej miery za to môže zdržanie v boxoch, ktoré Mexičanovi dovolilo len jednu krátku kvalifikačnú simuláciu.

“Trochu sme sa zdržali, no nič také sa nestalo. Mali sme problém s jedným stabilizátorom, nebolo to nič vážne,” priblížil dôvody, prečo pomerne dlho sedel v garáži, Sergio Pérez. “Na softoch som odjazdil len veľmi krátky stint, no taká je realita. Dúfam, že v sobotu to dáme dokopy a dokážeme zabojovať.”

Nedostatok jázd má za následok aj problémy s balansom, na ktorý si v noci budú musieť posvietiť. “Momentálne som sa v aute necítil veľmi komfortne. Dnes v noci to musíme pochopiť a popracovať na tom. Pokúsime sa vybrať to najlepšie do kvalifikácie a pretekov.”

Súvisiace články

Diskusia