Spravili sme krok vpred, hodnotí vylepšenia Mercedesu Shovlin
Len Williams si do Silverstonu priniesol viac vylepšení ako Mercedes. Je teda namieste očakávať, že strieborné šípy tento víkend zaznamenajú výraznejší výkonnostný posun vpred. Nikdy si tým však nemôžeme byť istí, keďže na trati ešte nič z noviniek nebolo otestované. Prvé dojmy však povzbudili tím z Brackley.
Lewis Hamilton uzavrel piatok druhým najrýchlejším časom, keď na Carlosa Sainza stratil len 0,163 sekundy. Na jednej strane by sme tento výsledok mohli odbiť so slovami, že je len piatok, no to by podľa šéfa traťových inžinierov Mercedesu nebolo celkom v poriadku.
“Vyzerá to tak, že sme spravili krok vpred, pretože obyčajne v piatok nie sme takto blízko čela,” vysvetlil svoj optimizmus v rozhovore pre Sky Sports Andrew Shovlin. “Odhadujem, že Ferrari a Red Bull ukážu ešte trochu viac, avšak aj naša práca na dlhých stintoch bola dosť povzbudzujúca.”
“Celkom pekne sa to prelína. Obyčajne vidíme približne polsekundovú medzeru, niekedy možno až sedem alebo osem desatín na rýchlejšie tímy z hľadiska pretekového tempa. Tu to tak nevyzerá,” teší sa britský inžinier.
Čo nového si vlastne Mercedes priviezol do Silverstone? Podľa hlásenia, ktoré musí dať každý tím v piatok ráno FIA, nové predné zavesenie, otvory v bočniciach, niekoľko prvkov podlahy a zadné krídlo. Najmä nové zárezy a krídelká na podlahe majú pomôcť s prúdením vzduchu pod autom a na difúzor, a taktiež s poskakovaním.
Mercedes však výkonnostné zlepšenie nepripisuje len týmto novinkám, ale aj hladkému charakteru trate. “Pravdepodobne za to sčasti môže aj to, že táto trať vyhovuje nášmu autu. Určite je toho veľa, na čom môžeme pracovať, auto dosť skáče a momentálne je to s ním vo vysokej rýchlosti ťažké. Dúfame však, že nás tieto vylepšenia posunuli správnym smerom.”
“Povzbudzujúci nie je až tak samotný okruh, ale že vieme povedať, na ktorých tratiach bude naše auto fungovať dobre. Máme za sebou tri pomerne hrboľaté a pomalé trate. Pochopili sme, prečo sme sa na nich trochu trápili. Teraz už začíname vedieť, prečo je tu auto dobré, prečo je inde zlé. A vďaka tomu sa ho môžeme pokúsiť vylepšiť,” uviedol Shovlin.