logo F1online.sk

McLaren mal vopred pripravený scenár pre tímovú réžiu

Andreas Seidl
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl13. 6. 2022

McLaren dosiahol v Baku prvýkrát od šprintu v Imole na dvojité body, no viac než o výkone „papájových“ sa debatovalo o tímovej réžii. Obaja piloti sa v rôznych fázach pretekov pýtali pred svojho tímového kolegu, no v oboch prípadoch dostali zamietavé stanovisko.

Na takýto scenár sa v tíme pripravovali už pred štartom. Vzhľadom na odlišné stratégie, keď Daniel Ricciardo štartoval na tvrdej zmesi a Lando Norris na stredne tvrdej, s ním museli počítať.

„Najdôležitejšie je, že sme na tieto scenáre boli pripravení. Jazdci vedeli, aké budú pokyny v prípade takýchto situácií, ktoré sa v pretekoch vyskytli,“ skonštatoval Andreas Seidl.

Najmä Lando Norris však v závere dokonca Danielovi Ricciardovi naznačil útok do prvej zákruty a sám priznal, že ho napriek pokynu tímu lákalo predbehnúť tímového kolegu. Trochu to pripomenulo slávne „Multi 21“ z Malajzie 2013, kde Sebastian Vettel ignoroval príkaz tímu a úspešne zaútočil na Marka Webbera. Vtedy sa však bojovalo o víťazstvo, včera „len“ o ôsme a deviate miesto.

Fanúšikovia McLarenu však možno trochu tŕpli, veď prípadný súboj tímových kolegov predstavuje vždy riziko pre celý tím. Stačí si spomenúť na kolíziu oboch Ferrari z Brazílie 2019 či zrážku Red Bullov z Azerbajdžanu 2018. V oboch menovaných „kauzách“ sa to skončilo vypadnutím oboch áut.

„Myslím si, že pilot by mal takto rozmýšľať,“ usmial sa Seidl pri otázke na žiadosti Norrisa o predbehnutie Ricciarda. „K obom našim pilotom prechovávam veľkú dôveru. Koniec-koncov sme aj v Baku videli, že sa na nich skutočne môžem spoľahnúť, čo považujem za nesmierne dôležité. Mám pri sebe dobrý tím, s ktorým komunikujeme aj o rozhodnutiach týkajúcich sa tímových pokynov. Do takýchto rozhodnutí musím byť zapojený aj ja.“

V McLarene to napokon v rámci možností dopadlo dobre. Norris rešpektoval výzvu tímu a podobne ako v Monze 2021, kde sa však bojovalo o víťazstvo, na Ricciarda neútočil. Na druhej strane netreba zabudnúť na tohtoročnú Austráliu, kde zase Ricciardo taktiež na pokyn tímu nepredbiehal v závere Norrisa, ktorého trápili technické problémy a bol mimoriadne pomalý.

„Pri výkone, ktorý sme v Baku mali, sa tešíme z týchto bodov. Ako tím sme preteky veľmi dobre zvládli. Vďaka obom jazdcom sme maximalizovali všetko, čo sme mohli. V aute jednoducho viac nebolo, preto musíme brať aj takýto výsledok. Strácali sme na rovinkách, čo nám napriek odlišnej stratégii sťažovalo progres cez štartové pole. Budeme ďalej pracovať na tom, aby sme pochopili naše auto. Pokúsime sa ho čo najlepšie optimalizovať už pre Montreal,“ uzavrel Andreas Seidl.