Ricciardo hľadá odpoveď na nepríjemnú otázku: Kam sa podela rýchlosť? | Magazín F1 - F1online.sk

Ricciardo hľadá odpoveď na nepríjemnú otázku: Kam sa podela rýchlosť?

fotka k článku undefined
zdroj: Motorsport Images/McLaren

Daniel Ricciardo sa naďalej trápi. V úvodných troch podujatiach ročníka sa aspoň opticky priblížil k Landovi Norrisovi, no od Imoly to s ním ide dolu kopcom. Tretíkrát po sebe dokončil preteky mimo bodov a absolútne nemal rýchlosť.

Čísla hovoria jasne – 39:11 na body, 5:1 v kvalifikáciách. Také je porovnanie Landa Norrisa s Danielom Ricciardom. V Španielsku pritom Austrálčan štartoval o dve priečky pred Norrisom, ktorý navyše jazdil so sebazaprením.

Kým Norris bodoval na ôsmej priečke, Ricciardo prišiel do cieľa dvanásty. Na tímového kolegu stratil v cieli priam hrôzostrašných 45,5 sekundy.

V mixzóne čelil Daniel Ricciardo otázke, kam sa podela jeho rýchlosť. „Toto je otázka, na ktorú všetci hľadáme odpoveď. Netrápila ma vyslovene len nedotáčavosť, skôr celkový nedostatok gripu. Už od štartu som bol veľmi pomalý. Teploty pneumatík vystrelili hore, čo je ešte v úvode normálne, pretože bojujete s autami okolo seba. Avšak v pretekoch som obul štyri rôzne sady pneumatík, a na všetkých to bolo zlé. Neviem, prečo to tak bolo. Pre mňa to bola smutná nedeľa,“ skonštatoval Daniel Ricciardo.

V jeho prípade McLaren zvolil odlišnú stratégiu než pri Norrisovi. Lando po štarte na mäkkej zmesi obul strednú zmes, následne sa vrátil k mäkkej, a v závere ešte raz prezul na mäkké pneumatiky. Daniel zvolil dva stinty po sebe na mäkkej sade, následne skúsil strednú a dokončil na mäkkej. Inžiniera sa pýtal dokonca aj na tvrdé pneumatiky, no dostal odpoveď, že sú výrazne pomalšie a ich opotrebenie podobné ako pri mäkkých či stredných.

Austrálčan sa teda väčšinu pretekov len bránil, resp. snažil sa o bránenie. Fanúšikovia McLarenu opäť raz zažívali ťažké chvíle, keď sa Ocon na Alpine v úvodnom stinte doslova prehnal okolo Ricciarda, ktorý sa len bezmocne prizeral.

„Nestrácal som dve či tri desatiny na konkurenciu, ale možno aj sekundu na kolo. Minimálne pocitovo to tak určite bolo. Videl som autá, ako ma predbiehajú a rýchlo odo mňa odskakujú,“ povzdychol si 32-ročný rodák z Perthu.

McLarenu zatiaľ nasadenie vylepšení výrazne nepomohlo, no netreba ich hneď hádzať do koša. Pri takom výraznom počte noviniek, aké Briti nasadili (presne 10 nových častí), je potrebné venovať sa aj nastaveniu auta. „Každý bol pred víkendom zvedavý, či nájdeme viac výkonu. Neviem, pre mňa to boli jednoducho preteky, v ktorých som bol pomalý. Mal som skrátka oveľa menej gripu než všetci ostatní. Vylepšenia ako také však boli dobré, len to potrebujeme správne vyladiť. Verím, že v Monaku to bude lepšie,“ uzavrel.

McLaren z posledných dvoch podujatí vyťažil len štyri body. Naďalej sa drží na štvrtom mieste v Pohári konštruktérov, no Alfa Romeo či Alpine sa približujú. „V pretekoch mali vylepšenia nasadené obe naše autá. Umožnilo nám to urobiť krok dopredu z pohľadu výkonnosti. Novinky fungovali tak, ako sme očakávali. Stále nás však čaká veľa práce, aby sme ich v nasledujúcich týždňoch úplne pochopili a optimalizovali. Čelíme silnej konkurencii, preto sa musíme naďalej zlepšovať, aby sme zostali v bitke o štvrté miesto,“ skonštatoval šéf tímu Andreas Seidl.