logo F1online.sk

Komisári odhalili 55 porušení pravidla, na ktoré upozornil Hamilton

Mick Schumacher
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala22. 5. 2022

Keď Lewis Hamilton začal po kvalifikácii kritizovať súperov za ich príliš pomalé kolá, mal pravdu v tom, že tým porušovali pravidlá. Komisári pri skúmaní všetkých výjazdových a dojazdových kôl zistili, že priestupku sa dopustili až osemnásti jazdci v 55 prípadoch.

Medzi nimi dvoma sa ocitli aj Kevin Magnussen a Mick Schumacher, ktorých si napokon predvolali za to, že medzi prvou a druhou čiarou safety caru SC1 a SC2 šli veľmi pomaly. Podľa pokynov riaditeľa pretekov Eduarda Freitasa sa mali na úseku trate, do ktorého nespadá cieľová rovinka a posledná zákruta, držať pod časom 1:31,000. Haas však viackrát tento limit porušil aj o viac než desať sekúnd.

Komisári však ani ich, ani zvyšných šestnástich delikventov netrestali veľmi prísne. Magnussen so Schumacherom dostali len varovanie, čo je ešte miernejšia forma ako napomenutie. Za päť napomenutí na štarte prídete o desať priečok, za varovania vám nehrozí nič.

Prečo si však predvolali len ich dvoch? Počas prezerania záznamov z kvalifikácie sa ukázalo, že za väčšinu z 55 porušení mohla táto dvojica, keďže na trať vyrážala ako prvá a spomaľovala celý vláčik jazdcov.

“Väčšina z týchto prípadov nastala po tom, čo jazdec nasledoval iného pilota, ktorý bol tiež vo výjazdovom kole, a snažil sa vytvoriť si odstup. Postupne preto spomaľovali, až napokon jazdci vo vláčiku prekročili maximálny čas,” stojí vo verdikte.

“Avšak v piatich prípadoch sa tieto vláčiky začali tvoriť počas výjazdových kôl Micka Schumachera a Kevina Magnussena, ktorí boli na trati prví, resp. medzi prvými, a to vďaka umiestneniu ich garáží. Oni tým pádom mohli kontrolovať svoju rýchlosť bez toho, aby sa museli zaoberať autami pred nimi. Komisári tiež zistili, že vo všeobecnosti autá, ktoré porušili dané pravidlo, nasledovali tieto dva monoposty,” pokračuje štvorica komisárov.

Prečo sa aj piloti Haasu vyhli trestu? “Procedúra v pokynoch je pomerne nová a bola implementovaná v tejto sezóne, a doposiaľ nevyústila v žiaden trest.” To však neznamená, že žiadne tresty nepadnú ani v budúcnosti.

“Komisári rozhodli, že pri porušovaní týchto inštrukcií mali (Magnussen a Schumacher) situáciu viac vo svojich rukách než iní piloti. Keďže táto procedúra je nová a ostatní jazdci porušili pravidlo, hoci nie do takej miery, komisári rozhodli udeliť varovanie dotknutým pilotom. Komisári poznamenávajú, že budúce porušenia pravidiel môžu viesť k väčším trestom nie len pre týchto jazdcov, ale pre akéhokoľvek súťažiaceho, ktorý sa v budúcnosti dopustí podobného priestupku,” dodávajú Tim Mayer, Nish Shetty, Antonio Liuzzi a David Domingo.

Súvisiace články