logo F1online.sk

Musím sa dostať na Albonovu úroveň, hovorí Latifi

Alex Albon a Nicholas Latifi
© Williams F1
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 5. 2022

Kanadský pretekár Nicholas Latifi sa po štyroch podujatiach novej sezóny nachádza na 21. mieste celkového hodnotenia. Jeho najlepším umiestnením v doterajšom priebehu ročníka je šestnáste miesto, kým tímový kolega Alex Albon už dokázal zabodovať. Rodák z Londýna zatiaľ dáva Nicholasovi pekne „na frak“, čo si rodák z Montrealu aj priznal.

Albon zatiaľ nemá veľký problém Latifiho porážať ako v kvalifikačnom, tak pretekovom tempe. Kým Kanaďan sa neprestajne motá na chvoste, britsko-thajský pretekár zapísal jedno desiate a jedno jedenáste miesto. Získal tak aj prvý bod Williamsu v sezóne, ku ktorému sa Latifi zatiaľ ani nepriblížil.

Na otázku, v ktorých oblastiach sa s monopostom FW44 necíti komfortne, odpovedal Latifi jednoznačne: „Vo všetkých. Začína to už v okamihu, keď idem na plný plyn po rovinke. Alex sa v aute jednoznačne cíti lepšie.“

„Bez ohľadu na rýchlosť vieme, že monopostu chýba prítlak a tiež je jasné, že sa trápime s jeho vyvážením. Alex však odvádza lepšiu prácu a dokáže to lepšie manažovať, takže sa musím dostať na jeho úroveň,“ priznal Latifi.

„Je to čisto o pocite v aute a sebadôvere, nie je to dôsledok odlišného jazdeckého štýlu. Skrátka brzdím neskoro, neprenesiem rýchlosť doprostred zákruty, atď. Ak v aute necítite sebadôveru, nemôžete začať pracovať na technických aspektoch,“ dodal kanadský pretekár.

Po zlom začiatku sezóny sa už v zákulisí začalo špekulovať o jeho budúcnosti. Je možné, že pri súčasnom ekonomickom rozpoložení Formuly 1, už nebudú „platiaci jazdci“ potrební. Ak získate do tímu dostatočne kvalitného pilota, ktorý vás v Pohári konštruktérov posunie vyššie, zarobí vám podobnú sumu ako sponzori „platiča“.

Aj preto sa v kuloároch špekuluje o tom, že by Latifiho mohol v roku 2023 nahradiť Oscar Piastri. Šéf Williamsu Jost Capito však pred novinármi dôrazne prehlásil, že Nicholas má naďalej plnú podporu stajne.

„Som si istý, že je schopný jazdiť rovnako rýchle kolá ako Alex, ak sa do toho dokáže dostať. Tohtoročné monoposty sú o niečo zložitejšie a náročnejšie na riadenie než vlaňajšie, takže sa v tom celom musí zorientovať a tím ho plne podporuje,“ povedal Capito.

„Samozrejme, po niekoľkých vypadnutiach musíte tiež čeliť nedostatku sebadôvery, ale dostane plnú podporu tímu a sme si istí, že to zvládne,“ dodal.

Súvisiace články