Hughes: Mercedes poskakovanie nevyriešil, auto bolo miestami neovládateľné
Mercedes vo štvrtok ráno síce ulahodil nejednému oku bažiacemu po nekonvenčných riešeniach, no už menej pozorovateľom na okruhu. Strieborný šíp sa trápil na rovinkách aj v zákrutách. Inžinieri majú pred sebou rušné dva dni.
George Russell a Lewis Hamilton obsadili len deviate a jedenáste miesto s kolami, v ktorých na čelo stratili viac ako dve sekundy. A hoci dosiahnuté časy na testoch málokedy vypovedajú pravdu, vo štvrtok to do veľkej miery platilo.
Kým Ferrari sa podarilo spraviť veľký krok ohľadom poskakovania monopostu, uznávaný novinár Mark Hughes spoza bariér konštatoval, že hoci jeho bočnice pôsobili uchvacujúco, v prípade Mercedesu nebolo badať žiaden výraznejší posun. Monopost v pravidelných intervaloch zas a znova obrusoval podlahu o drsný asfalt.
Je pravda, že aj Ferrari má pred sebou ešte kus cesty, no podľa Hughesovho pozorovania celý čas pôsobilo ako auto, ktoré sa dá ovládať. “Keď Sainz prechádzal svojím najrýchlejším kolom, v stredne rýchlych zákrutách spod jeho podlahy lietali iskry, ale auto bolo stále plne pod kontrolou.”
“Oproti tomu Mercedes bol na niektorých častiach okruhu prakticky neovládateľný, najmä v nájazde do prvej zákruty, a tiež, keď mal svetlú výšku nastavenú na nízke hodnoty. Keď zas jazdil s menej agresívnou svetlou výškou, v zákrutách doplácal na nadmernú nedotáčavosť,” opisuje svoje pozorovania.
Šéfinžinier Mercedesu Andrew Shovlin mu dáva za pravdu. “V porovnaní s Barcelonou sa nám na tejto trati ťažšie hľadal dobrý balans. Zdá sa, že v priebehu dňa sme spravili dobrý progres, no ťažko sa to hodnotí, pretože klesajúce teploty zvyknú všetko vyhladiť.”
“Aj napriek tomu sme odviedli veľa práce ohľadom preverenia nášho balíka vylepšení. V zbieraní dát budeme pokračovať aj v nasledujúcich dňoch. Zatiaľ je teda skoro povedať, či všetko funguje podľa očakávaní,” nehrnie sa do žiadnych predčasných záverov britský inžinier. “Takže ešte stále máme čo robiť, aby sme našli správny balans medzi pomalými a rýchlymi zákrutami, no zaznamenali sme aj prehrievanie pneumatík.”
Najmä zadné gumy dostávajú na okruhu v Bahrajne zabrať. Po dlhej rovinke totiž nasleduje tvrdé brzdenie, po ktorom štandardne nasleduje ďalšia dlhá rovinka. Pneumatikám nepomáha ani mimoriadne drsný asfalt.
“Takže máme toho dosť, čo nás bude v najbližších dvoch dňoch zamestnávať. Rýchlo sa však učíme o novom aute a pneumatikách. Pustíme sa do analýz z dneška a zajtra azda spravíme krok dopredu,” doložil Shovlin.