Prvý deň predsezónnych testov patrí Landovi Norrisovi
Lando Norris si v stredu v Barcelone pripísal minimálne dve prvenstvá. Ráno najsvižnejšie naskočil do monopostu a ako prvý vyrazil na trať, a v konečnom zúčtovaní bol najrýchlejší aj na samotnom okruhu vďaka kolu 1:19,568, ktoré zajazdil na pneumatikách C4. Pilot McLarenu bol o šesť desatín lepší ako Charles Leclerc na gumách C3, tretí skončil Carlos Sainz.
McLaren zásluhou Landa Norrisa odjazdil viac ako sto kôl, no neprebehlo to úplne bez problémov. Uprostred popoludňajšej polovice programu zrazu zastavil na konci boxovej uličky, odkiaľ ho museli prísť mechanici odtlačiť do boxov. Dôvodom bolo zlyhanie pohonnej jednotky, ktorá sa prepla do ochranného režimu. Tím ju reštartoval až v garáži.
Za Landom Norrisom skončila dvojica z Ferrari. Práve Scuderia bola zo všetkých najaktívnejšia. Leclerc so Sainzom podľa výsledkov odjazdili 153 kôl, čo sú na prvý deň predsezónnych testov priam neuveriteľné čísla.
Ferrari s Mercedesom zaznamenali vynikajúcu stredu aj z iného pohľadu. Podľa pozorovateľov priamo na okruhu sa totiž práve tieto dve autá správali najlepšie. George Russell a Lewis Hamilton skončili na štvrtej a piatej priečke.
Úradujúci majster sveta Max Verstappen vzbudil pozornosť ráno, presnejšie povedané jeho monopost, keď opustil garáž. Zvyšok dňa však jazdil pomerne nebadane, no o to usilovnejšie. 147 kôl v rámci jedného dňa dokazuje, že Holanďanovi kondícia nechýba.
Inak sme dnes mali celkom rušný deň. Viac ako 100 kôl sa podarilo odjazdiť okrem Ferrari aj Red Bullu, Williamsu, Mercedesu, Alpinu, AlphaTauri, Aston Martinu a McLarenu.
Katastrofálny deň zaznamenal Haas. Americký tím vyvíjal azda najdlhšie zo všetkých, no v prvý deň aj tak odjazdil len pár kôl. “Ráno sme zaznamenali únik v nádrži, tlak paliva začal kolísať. Neskôr sa nám pretrhlo vedenie chladenia. Sú to drobné veci, ktoré sa však nakopia,” hovorí Günther Steiner. “Zatiaľ sa nám podarilo len nazbierať dáta. Potrebujeme sa dať do pohybu, aby sme sa pozreli aj na balans auta.”
Ráno tak Nikita Mazepin odjazdil len dvadsať kôl. Popoludní sa však situácia vôbec nezlepšila, Mickovi Schumacherovi sa podarilo vyraziť z boxov len na osem kôl, poškodila sa totiž podlaha. Tímu sa ju podarilo opraviť až v samom závere programu a Nemcovi zostalo na jazdy chabých 30 minút. Jeho počítadlo kôl sa zastavilo na hodnote 23.
Ešte horšiu stredu mala Alfa Romeo. Robert Kubica ráno odjazdil len deväť kôl a keď mal Valterri Bottas začať dobiehať zameškané, opäť sa zasekol v garáži. Tím zatiaľ nevysvetlil, čo presne spôsobilo toto zdržanie, no Fín si v každom prípade pripísal 23 kôl.
Celkové dojmy z nových monopostov majú mnohí podobné. V pomalých zákrutách sú neobratné, Sebastianovi Vettelovi dokonca pripomínajú nákladiaky. Hneď však ožijú v rýchlych zákrutách, v ktorých začne naplno zaberať prísavný efekt podlahy. Viacero pilotov tiež konštatovalo, že nové kolesá, ktoré sú o 60 mm vyššie a navyše nad nimi vytŕča deflektor, mierne bránia vo výhľade.
Dopoludňajšie jazdy
Počas prvých štyroch testovacích hodín sa najlepšie rozbehli vo Ferrari a Red Bulle. Obom tímom sa podarilo obísť trať v Barcelone 80-krát, čo je v tejto fáze predsezónnych testov oveľa hodnotnejšie ako dosiahnuté časy. Ďaleko nebol ani Mercedes so 77 kolami. Fanúšikom Ferrari však istotne nebude prekážať, že najrýchlejšie kolo zatiaľ odjazdil Charles Leclerc.
V porovnaní s minulými rokmi však ešte máme veľa priestoru na zlepšenie. Minuloročná pole position mala hodnotu 1:16,741, čo je o viac ako tri sekundy lepší výkon ako doteraz najlepšie kolo 1:20,165 Charlesa Leclerca. Aj keď vezmeme do úvahy, že tohtoročné monoposty majú byť o jednu až dve sekundy pomalšie ako predchádzajúca generácia, musíme skonštatovať, že časy majú ďaleko od reprezentatívnych.
Úvodné dopoludnie prebehlo prekvapivo pokojne, neboli sme svedkami žiadnej nehody či siahodlhých prerušení. Až na pár výnimiek sa potvrdilo, že ustálené motorové pravidlá tímom pomáhajú so spoľahlivosťou.
O niečo pomalšie sa rozbiehali len v Alfe Romeo a Haase. Robert Kubica nejazdil väčšinu dopoludnia kvôli “pár drobným problémom”, čo však podľa vyjadrenia stajne nebolo nič nečakané; bolo nutné len vymeniť jednu zlomenú súčiastku. Poľský rodák nakoniec odjazdil len nelichotivých deväť kôl.
Haas zas hovorí o úniku chladiacej kvapaliny, kvôli ktorému si Mazepin obišiel okruh dvadsaťkrát.
Ak sa vám nedarí načítať správy z LIVE, prosíme, skúste refreshnúť stránku.