Návrat starej konfigurácie? V Barcelone sa už bude dať jazdiť aj bez šikany
Nenávidená šikana v barcelonskom treťom sektore môže mať už čoskoro svoje dni zrátané. Vedenie okruhu Catalunya v stredu potvrdilo, že plánuje požiadať FIA o homologizáciu pôvodnej verzie posledného sektora. K dispozícii by mal byť už budúci rok.
Pôvodná predposledná zákruta okruhu Catalunya sa v kalendári F1 objavila naposledy v roku 2006. FIA si následne vyžiadala zmenu, aby sa znížili rýchlosti monopostov v tejto sekcii. A tak v záujme bezpečnosti sa na novej šikane jazdilo celé roky, hoci viacerí piloti boli presvedčení, že bez nej by sa na cieľovej rovinke predbiehalo viac.
Organizátori preto minulý rok na jar sľúbili, že preskúmajú túto možnosť. Po februárovom zbieraní dát sú ich analýzy hotové. Ukázalo sa, že nové monoposty v danej sekcii nedosahovali také vysoké rýchlosti, aby bolo nutné rozšíriť výbehovú zónu za predposlednou zákrutou. Minimálne vedenie okruhu dovtedy verilo, že takýto zásah by bol nutný.
Podľa matematikov a fyzikov bude stačiť, ak sa pred súčasnú pneumatikovú bariéru pridá aj ochranná bariéra TecPro. Tá spolu s drobnými úpravami by mala uspokojiť bezpečnostné požiadavky FIA.
Šéf okruhu Catalunya José Luis Santamaría na predstavení tohtoročnej VC Španielska napokon oznámil, že všetko je pripravené na spustenie procesu homologizácie pôvodného tretieho sektora bez šikany. Formula 1 si teda od roku 2023 bude môcť vybrať, či zotrvá pri súčasnej konfigurácii, alebo sa vráti k verzii, na ktorej sa jazdilo v rokoch 1991 až 2006.
“Pracovali sme na homologizácii starej trate bez šikany, ktorá by dostala certifikát prvého stupňa,” cituje Santamaríu španielsky portál SoyMotor.com. “Už máme pripravené riešenie. Bezpečnosť zvýšime nainštalovaním TecPro bariér.”
“Sme pripravení homologizovať túto verziu. Teraz bude len na organizátoroch, aby sa rozhodli pre jednu alebo druhú konfiguráciu. Podstatné je, že po týchto bezpečnostných opatreniach môže mať okruh najvyššiu licenciu pre oba varianty,” doplnil.