logo F1online.sk

Seidl: Skúsenosti s Mercedesom nás budúci rok dostanú do lepšej pozície

Andreas Seidl
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl25. 12. 2021

McLaren v Pohári konštruktérov oproti roku 2020 klesol o jedno miesto, z pohľadu bodového zisku však zaznamenal progres. Nazbieral o 73 bodov viac. Prvú sezónu v obnovenom partnerstve s Mercedesom teda môžu vo Wokingu hodnotiť ako úspešnú.

Britská stajňa v posledných rokoch menila dodávateľa pohonných jednotiek častejšie, než by si priala. Medzi sezónami 2014 a 2015 prechádzala k Honde, po roku 2017 k Renaultu, a po sezóne 2020 späť k Mercedesu. Integrácia nového motora nepredstavuje jednoduchý proces. Aj v oblasti kooperácie s Mercedesom chcel McLaren v roku 2021 urobiť krok vpred.

„Máme k dispozícii skvelý tím a skvelých ľudí, aby sme urobili ďalšie kroky. Jednoducho len potrebujeme čas. Samozrejme, sme ambiciózni, ale zároveň si uvedomujeme, že všetko má svoju postupnosť. Dôležité je, že sme rok 2021 strávili v partnerstve s Mercedesom ešte pred príchodom nových pravidiel,“ rozhovoril sa šéf tímu Andreas Seidl.

Z pohľadu spoľahlivosti boli pohonné jednotky Mercedes v McLarene takmer bezchybné. Lando Norris ani Daniel Ricciardo sa síce nevyhli penalizáciám za prekročenie limitu jednotlivých komponentov, no v pretekoch fungoval nemecký agregát ako hodinky. Len v Brazílii musel Daniel Ricciardo odstúpiť pre stratu výkonu, problém bol však skôr na strane prasknutého šasi než v samotnom motore.

„Nazbierali sme veľa skúseností s pohonnou jednotkou Mercedes. Tieto skúsenosti nás stavajú do lepšej pozície pri konštruovaní úplne nového auta pre rok 2022. A to aj v rámci integrácie motora Mercedes. Obe strany odviedli tento rok veľmi dobrú prácu,“ pokračoval šéf britského tímu.

McLaren dlho viedol bitku s Ferrari o tretiu priečku v Pohári konštruktérov, no v závere mu došiel dych a musel sa zmieriť so štvrtým miestom. Oproti minulej sezóne získal o 73 bodov viac. Ak vydelíme celkový zisk počtom pretekov, získali „papájoví“ v roku 2020 priemerne 11,9 bodu na preteky, kým v roku 2021 to bolo 12,5 bodov na preteky.

K tomu pripočítajme double v Monze a ďalšie tri pódiá Landa Norrisa. „Bolo to bolestivé,“ povzdychol si Andreas Seidl pri hodnotení záverečnej fázy ročníka, no hneď preladil na optimistickú vlnu. „Z množstva dôvodov to však pre nás bola jednoducho skvelá sezóna. S autom sme urobili veľký krok dopredu, v kvalifikáciách i pretekoch sme sa priblížili k Mercedesu a Red Bullu. Na tratiach, ktoré nám sedeli, sme s nimi občas dokázali súperiť.“

Aj po stránke spoľahlivosti či zastávok v boxoch urobili vo Wokingu krok vpred. „Aj z pohľadu spoľahlivosti to bol veľmi dobrý rok. Zlepšili sme sa v rýchlosti a konzistentnosti pitstopov. Ako tím sme urobili ďalší krok, čo je pre mňa najdôležitejšie. V posledných dvoch rokoch sme prebudovali tím po stránke organizácie, kultúry. Vytvorili sme stabilitu, aká v McLarene už pár rokov nebola,“ uzavrel Andreas Seidl.