logo F1online.sk

Agresívne obrubníky opäť predmetom diskusií

Fernando Alonso, Alpine zozadu, obrubníky
© Alpine Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 11. 2021

Veľká cena Kataru zažije tento rok svoju premiéru. Okruh Losail je klasickou motocyklovou traťou, kde sa od roku 2004 jazdia preteky MotoGP. Kvôli Formule 1 musel prejsť určitými zmenami a jednou z nich je aj inštalácia „klobásových“ obrubníkov. Dosť agresívne sú však aj tie „neklobásové“.

Asi nie je žiadnym prekvapením, aké reakcie tento krok vyvolal. Všetko však zhoršili niektoré piatkové incidenty. Nebolo to prvýkrát, čo obrubníky spôsobili materiálne škody, no taký Nikita Mazepin sa vrátil do garáže so zničeným šasi a musel vynechať celý druhý tréning. Jeho šéfa Günthera Steinera to pochopiteľne nepotešilo.

„Ak by to bolo len poškodenie podlahy alebo niečo podobné, tak fajn. Je to však šasi, čo je problém. Podlaha sa dá vymeniť a môžete znovu vyraziť. On si však poškodil šasi,“ povedal Steiner.

„Myslím, že u niektorých tímov došlo k poškodeniu podlahy. My sme však museli vymeniť šasi, čo zaberie celý deň, keďže v podstate to znamená vymeniť celé auto.“

„Nikita len prešiel cez obrubník, nebol mimo trate. Jazdil v medziach pravidiel, prešiel cez obrubník a spodok auta dostal ranu. Bavili sme sa o tom s Michaelom Masim a bolo nám povedané, že sú to štandardné obrubníky FIA,“ dodal Steiner, ktorý trvá na tom, že Mazepin a jeho auto sa pohybovalo v medziach traťových limitov.

Tirolčan pritom nebol jediný, ktorý na agresívne obrubníky upozornil. Pridal sa aj šéf McLarenu Andreas Seidl. „Obrubníky sú na tejto trati dosť tvrdé. Videli sme v padoku niekoľko áut s poškodeniami spôsobenými prejazdom cez obrubníky. Určite si na to vo zvyšku víkendu musíme dávať pozor.“

„Toto je rýchla trať, takže si myslím, že keď ich trafíte, bude to tvrdé. Okruh vám takisto umožňuje ísť do určitého rizika, pretože široký výjazd vás nezastaví úplne. Zrejme aj jazdci trochu viac riskujú,“ dodal Seidl.

Škody po piatku počítali aj v garáži Aston Martinu. „Jazdcom aj inžinierom sa tento okruh páči. S výnimkou zopár agresívnych obrubníkov, ktoré poškodia auto, ak po nich prejdete vo vysokej rýchlosti. Po prvom tréningu sme mali nejaké škody. Musíme si na to dávať pozor, aby sme vystačili s náhradnými dielmi.“

„Poškodenie predného krídla, poškodenie podlahy, poškodenie karbónových dielov. Nemyslím, že sme boli jediní. Videli sme, že na obrubníky tu doplatili aj ostatní. Toto je niečo, čo sa nám nepáči, ale okruh ako taký je dobrý,“ povedal šéf tímu Otmar Szafnauer.