logo F1online.sk

Seidl o bitke s Ferrari: Musíme čeliť realite

Andreas Seidl
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl16. 11. 2021

Dva body. Taký je zisk McLarenu z posledných dvoch víkendov. Britský tím v závere sezóny stráca fazónu, kým Ferrari je aj po uvedení vylepšenej pohonnej jednotky na vzostupe. Vo Wokingu si uvedomujú krutú realitu.

Ešte po VC Ruska mal McLaren na treťom mieste na Ferrari 17,5-bodový náskok, dnes má 31,5-bodovú stratu. Neprispeli k tomu len zlepšené výkony Ferrari. Od double v Monze totiž tím z Wokingu prakticky s výnimkou Austinu nezažil „čistý“ víkend bez nejakého problému.

Naplno sa to ukázalo v Mexiku a Brazílii, kde „papájoví“ doplatili na incidenty z prvého kola, Daniel Ricciardo aj na technické problémy. „Je očividné, že na určitých tratiach má Ferrari silnejšie auto. My sme však v posledných týždňoch nedokázali získať body, ktoré boli k dispozícii. A to je sklamanie. Vieme, prečo sa tak stalo,“ skonštatoval šéf tímu Andreas Seidl.

„V Brazílii sme po Mexiku dostali druhý úder v rade v našej bitke v Pohári konštruktérov. Myslím si, že by sme mali byť realisti v tom, čo ešte tento rok môžeme dosiahnuť,“ pokračoval Seidl, ktorý tradične namiesto fráz volil priame a jasné slová. Stiahnuť 31,5-bodovú stratu na Ferrari bude nesmierne náročné. „Nezávisle od Pohára konštruktérov je dôležité prinavrátiť si v záverečných troch pretekoch pozitívne momentum, čiže získať body, ktoré sú na stole. Len ich treba vziať a pokúsiť sa byť lepší.“

V McLarene bitku o tretiu priečku úplne nevzdali. Potrebovali by však nejaký veľký bodový zásah, podobne ako sa im to podarilo napríklad pri double v Monze. Ako už táto sezóna ukázala, stať sa môže naozaj čokoľvek. „Musíme čeliť realite. Ak všetko pre Ferrari v závere sezóny pôjde dobre, tak to bude pre nás ťažké. Pokiaľ to však bude teoreticky stále možné, tak sa v bitke pokúsime udržať. Nielen tento rok sme totiž videli, čo všetko sa môže prihodiť počas pretekárskeho víkendu. Dôležitejšie je teraz vrátiť sa k tomu, aby sme dosahovali čo najlepšie možné výsledky, na ktoré máme,“ pokračoval 45-ročný Nemec.

Ani v roku 2020 nemali „papájoví“ tretie najrýchlejšie auto, a predsa získali cenné tretie miesto. Vďačili za to konzistentnosti oboch pilotov, spoľahlivosti a najmä schopnosti maximalizovať bodové zisky aj v prípade, že im daná trať nesadla. „Počas posledných dvoch víkendov, keď sme v tejto bitke nemali povedzme to najsilnejšie auto, bolo stále možné dosiahnuť dobré výsledky. Toto sme nedosiahli, preto sa potrebujeme zlepšiť,“ vyhlásil Andreas Seidl, ktorý po pretekoch objasnil príčinu vypadnutia Daniela Ricciarda. „Išlo o stratu výkonu. Prvotné skúmanie odhalilo technickú poruchu, a síce prasklinu na šasi v oblasti umiestnenia pohonnej jednotky. Musíme to podrobne preskúmať.“

Bitka McLarenu a Ferrari o tretiu priečku je vybičovaná a prestížna, na druhej strane, prehrať ju neznamená koniec sveta. Aj v McLarene očividne už prepli všetko úsilie na budúcoročný monopost, a na výsledky v tejto sezóne sa pozerajú zo širšej perspektívy.

„Samozrejme, teraz sa koncentrujeme na bitku o tretiu priečku. Ako som však vždy tvrdil, máme realistický pohľad na to, kde sa momentálne ako tím nachádzame. Najdôležitejšie je, že sme tento rok urobili veľký krok dopredu. Pozeráme sa na priemerný počet získaných bodov, ktorý výrazne narástol. Taktiež rozdiel v čase na kolo oproti Red Bullu a Mercedesu je o dosť menší v porovnaní s rokom 2020,“ uzavrel Andreas Seidl.