logo F1online.skF1online.sk

Testovanie simulátora Ferrari sa blíži ku koncu, nový motor s početnými novinkami

Ferrari, ilustračné
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 11. 2021

Ferrari naďalej pracuje a doháňa to, čo posledné dva roky zameškalo. Začiatkom roka 2020 museli v Maranelle začať prakticky od nuly. Dvojročnica plná noviniek sa pomaly chýli ku koncu a v marci 2022 čaká Scuderiu hodina pravdy.

Zmenená bola jazdecká zostava, objednaný nový simulátor, pozmenená štruktúra a nevyhnutné bolo zapracovať aj na motore. Nové technické pravidlá znamenajú, že karty sa nanovo rozdajú aj po stránke aerodynamiky a šasi. V Maranelle sa skrátka už nebudú môcť vyhovárať, monopost nateraz označený pracovným názvom ako Projekt 672, musí byť schopný vyhrávať.

Aby svoje šance ešte zvýšili, objednali vo Ferrari aj nový simulátor. Jeho stavba, kalibrácia a testovanie zabrali dlhé mesiace. Nový simulátor je produktom britskej spoločnosti Dynisima a má byť najlepší na svete. Šéf Ferrari Mattia Binotto teraz novinárom potvrdil, že testovanie simulátora sa blíži ku koncu, po ktorom nasleduje už len aktívny vývoj monopostu pre sezónu 2022 na tomto zariadení.

„V Maranelle finišuje tichá revolúcia doplňovaním zariadení vo vnútri továrne. Gestione Sportiva prešlo zásadným rozšírením, aby poskytlo tímu najmodernejšie zariadenie na vytvorenie konkurencieschopného monopostu,“ píše taliansky Motorsport.com.

Nový simulátor Dynisima DGM našiel svoj domov v úplne novej budove, ktorá sa nachádza medzi Gestione Sportiva a okruhom vo Fiorane. V najbližšej dobe sa začne aj s jeho aktívnym využívaním na vývoj nového monopostu a využitý by mal byť aj v príprave na záverečné podujatia sezóny 2021.

„Spúšťame nový simulátor a finalizujeme jeho nastavenie porovnávaním dát s tým starým. Našim zámerom je používať ho odteraz až do konca sezóny v rámci prípravy na záverečné podujatia. Takto môžeme potvrdiť jeho pripravenosť na budúci rok,“ povedal boss Scuderie Mattia Binotto.

Motorsport.com tiež uviedol, že Projekt 672 sa zrodil na starom simulátore, Carlos Sainz a Charles Leclerc s ním virtuálne jazdia už od začiatku roka.

Zabudnúť nesmieme ani na nový motor, ktorý je dva roky (podobne ako simulátor) veľkou slabinou Scuderie. Tá v tomto roku znížila svoju stratu na najlepších a nový upgrade ERS-u predstavený v Soči Ferrari rozhodne priniesol zlepšenie. Práve toto zlepšenie pohonnej jednotky možno považovať za najvýznamnejší faktor úspechu Scuderie v boji o tretie miesto Pohára konštruktérov proti McLarenu.

„Ferrari dokáže využívať energiu z batérie od začiatku do konca rovinky. Mohli ste to vidieť v šprinte. Napriek tomu, že Pérez mal DRS, nedokázal sa Sainzovi na cieľovej rovinke priblížiť,“ prehlásil boss McLarenu Andreas Seidl, ktorého cituje Auto Motor und Sport.

Nový motor pomohol Ferrari zmeniť prístup v nastavovaní monopostu. Doteraz boli nevyhnutné určité kompromisy, keďže kvôli slabšiemu výkonu museli inžinieri zakaždým nastavovať krídla nižšie, aby tým znížili odpor vzduchu. To sa teraz už zmenilo a aj Mattia Binotto v Austine priznal, že jeho monoposty nastavili na maximálny prítlak.

„Na novej pohonnej jednotke pre rok 2022 neúnavne pracujeme. Mnoho komponentov bude nových. Potom počkáme do septembra a uvidíme, ako budeme postupovať ďalej,“ povedal Binotto.

K tomu treba povedať, že od 1. marca budú hlavné komponenty pohonnej jednotky ako spaľovací motor, turbo a MGU-H úplne zmrazené. MGU-K, batéria a elektronická riadiaca jednotka budú nasledovať 1. septembra 2022. Podobne ako v tomto roku, aj v tom budúcom si môže Ferrari „odložiť“ upgrade ERS-u na neskoršiu fázu sezóny.

Súvisiace články

Diskusia